مسئول سازمان بسیج کارگری کشور:

حضور پررنگ بسیج کارگری در عرصه تولید نشانه استحکام ریشه های انقلاب است

کد خبر : 151
چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392 - 19:44

مسوول سازمان بسیج کارگری گفت: حضور پررنگ، مستمر و همیشه در صحنه بسیج کارگری در عرصه های خطیراما ارزشمند دفاع مقدس و صنعت و تولید، نشانگر استحکام ریشه های انقلاب اسلامی و اثبات آن به جهانیان است .

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری، سرهنگ پاسدار"رمضانعلی طالبی" در آیین گرامیداشت تجلیل از بسیجیان نمونه، مبتکر و مخترع در سالن اجتماعات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، افزود: بسیج کارگری در حقیقت عرصه ای است که شالوده فکری نظام مقدس جمهوری اسلامی در آنها رسوخ کرده و این مساله باعث شد تا در یک مسیر بالنده مانند دفاع مقدس گام های استواری را برداشته و پیشینه قوی را برای خود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه قشر بسیج کارگری برای دفاع از انقلاب و میهن و حضوربسیار پررنگ در بخش های صنعت و تولید کشور، 14 هزار شهید را تقدیم این سرزمین کرده اند افزود:اعضای بسیج کارگری، همان کارگران زحمتکش و پرتلاشی هستند که در برابر بحران ها و فشارهای استکبار برای رشد و پیشرفت حوزه صنعت و تولید کشور، با اقتدار مقاومت و جانفشانی کردند.

وی با بیان اینکه این که کارگران از قشر محروم بوده و حتی در شرایط مادی خوبی هم به سر نمی برند، گفت: اما با این وجود، وظایفشان را در راستای محافظت از ارزش های انقلاب اسلامی و سربلندی میهن به خوبی انجام داده و دین خود را به شهدا ادا کردند.

وی با بیان اینکه در کنار این تلاش ها و ازخودگذشتگی ها، بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی روح عزت را در ملت ایران دمیدند، افزود:

در حقیقت، امام راحل نهال بسیج و شاکله آن را به موقع بنا نهادند تا بتوانند فرمول دفاعی انقلاب را در کشور رقم بزند.

وی افزود: همه این اقدامات باعث شد تا ما در دوران دفاع مقدس، تنها یک لحظه هم عقب نشینی نکردیم و این در حالی بود که دشمن قصد داشت  انقلاب اسلامی را با آن همه عظمت در درون کشور خاموش کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ایستادگی شهدای جان برکف این خطه پهناور و اسلامی،باعث شد تا امروز ملت ایران فریاد خود را در سطح اسلام و  جهان طنین انداز کنند.

وی تاکید کرد: بیداری اسلامی نیز که امروزه در دنیا از آن یاد می شود، نیز یکی از تاثیرات عمیق صدور انقلاب به دنیا و ملت های دیگر است.

وی با بیان اینکه ما باید از این مساله آگاه باشیم که برکات انقلاب اسلامی،بازخوانی محتوای اسلام و تجلی آیات قرآنی در کشور است، گفت: هیچ یک از نخبگان و کارشناسان در دنیا تصور نمی کردند که  روزگاری ، انقلاب اسلامی جهان را به سمت و سوی خود جلب کند.

وی با بیان اینکه ما با چنگ زدن به ریسمان ولایت، گام در مسیر پربرکت انقلاب نهاده ایم، گفت: این موضوع سبب شد تا با این دیدگاه و اتکا به ولایت، راهبرد کشور را در مسیر صحیح و درست ترسیم کنیم.

وی ادامه داد: ملت ما با دستان خالی از انقلاب اسلامی صیانت کرد و در طول این 35 سال استکبار جهانی پذیرفت که نقش انقلاب در جهان بی بدیل است ومعادلات جهانی بی حضور ایران رقم نخواهد خورد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، مهمترین برنامه بسیج کارگری در جمع  فعالان نخبه ، پژوهشگر و بسیجی بازخوانی فرازهای انقلاب بوده و باید بدانیم که انقلاب، بزرگترین سرمایه برای تحقق همه اهداف و برنامه ها در سطح کشور است.

وی با اینکه اکنون دشمنان به این نتیجه رسیده اند که نمی‌توانند با فشار و تهدید خود ایران را در موضوع انرژی هسته ای ناکام بگذارند، گفت: از سوی دیگر، ترور دانشمندان هسته ای کشور نیز نشان دهنده درماندگی و ناکامی استکبار در دنیا است.

وی در ادامه  با اشاره به فعالیت های بی نظیر شهید "برونسی" به عنوان شهید شاخص بسیج کارگری، افزود: این شهید بزرگوار، که در عرصه صنعت و تولید بسیار فعال بود، خود در بطن دفاع مقدس به شکل بی وقفه حضور داشت و از نمونه های برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: وی به همراه شهدای شاخص دیگر بسیج کارگری مانند شهید روحانی"مهدی کریمی"، از جمله افرادی بودند که جان خود را برای آزادی و آبادانی ملت و میهن از چنگال دشمن بعثی و  استکبار، تقدیم کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از عملکرد سازمان بسیج کارگری در سال های اخیر، افزود: در حال حاضر، دو هزار پایگاه مقاومت بسیج کارگری در سطح کشور دایر شده و امسال ظرفیت این پایگاه ها به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: همچنین 300 حوزه مقاومت نیز در کشور ایجاد شده به طوریکه در مراکزی با بیش از 40 نفر کارگر مشغول به کار ، تحت پوشش سازمان بسیج کارگری قرار گرفته اند.

وی از ساماندهی سه هزار نفر در سامانه اقشار نخبگان خبر داد و افزود: ما اکنون به خودباوری و خود اتکایی دست یافته ایم و در عرصه صنعت، تولید و کشاورزی تلاش کرده ایم روی پای خود بایستیم.

وی گفت:  مقدمات تشکیل بانک اطلاعات برای نیاز سنجی کالا ها در کشور و اطلاع رسانی تولید کنندگان داخلی و اتصال آن ها با یکدیگر و برگزاری نمایشگاه های توانمندی ها و تولیدات داخلی در نقاط مختلف کشور از جمله برنامه های پیش بینی شده و در دست انجام بسیج کارگری است.

وی با اشاره به ایجاد پنج هزار حلقه صالحین در سطح کشور در قالب صف و ستاد، گفت: امیدواریم در سال 92 ، زمینه  بازسازی، رشد و بالندگی را در این بخش در استان ها  فراهم کنیم.

وی در پایان ضمن تبریک و گرامیداشت آغاز هفته بسیج کارگری، ابرازامیدواری کرد تا در سال جاری بستر و فرصت های مناسبی برای تشکیل جلسات کاربردی پیرامون تبیین شعار امسال که با محوریت "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" است فراهم شود.

بر اساس این گزارش،جمعی از مبتکرین، مخترعین و کارگران نمونه بسیجی نیز  این در مراسم تجلیل شدند.

 در این همایش که در نخستین روز از هفته بسیج کارگری و گرامیداشت  14 هزار شهید کارگر در سالن هفده شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، از جمعی از مبتکرین، مخترعین و کارگران بسیجی نمونه  در بخش های مختلف پژوهشی، علمی و صنعتی کشور از سوی حجت الاسلام والمسلمين "تويسركاني" نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ،  "رمضانعلي طالبي"، مسوول سازمان بسیج کارگری کشور و "ايراندخت عطاريان"، رییس شورای عالی قشر بسیج کارگری، تقدیر به عمل آمد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم با اعطای لوح یاد بود به بیش از 50 بسیجی نمونه  از سراسر کشور تقدیر شد.

دراین آیین، جمعی از کارگران، مسئولین مراکز تولیدی و صنعتی و همچنین بسیجیان هشت سال دفاع مقدس،جانبازان و خانواده های شهدا حضور داشتند.

لازم به ذکر است پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه، هفته بسیج کارگری نامگذاری شده است.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه