اتاق تعاون ایران منتشر کرد

حضور 2600 تعاونگر در طرح پایش شاخص‌های ملی محیط کسب‌وکار

کد خبر : 7206
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 07:35

در راستای اجرایی شدن ماده 4 قانون بهبود فضای کسب و کار، طرح پایش شاخص‌های ملی با حضور 2600 تعاونگر آغاز شد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور،  به دنبال اجرایی نشدن ماده 4 قانون بهبود فضای کسب و کار مصوب سال 90 ، با پیگیری‌های 3 اتاق تعاون ایران، بازرگانی و اصناف، اجرایی شدن این ماده قانونی از سرگرفته شد.

طبق ماده 4 قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق‌ها موظفند به منظور اطلاع سیاست‌گذاران از وضعیت محیط کسب و کار در کشور، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی، حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند.
لازم به اشاره است که آمارگیری صورت گرفته به صورت فصلی انجام می‌شود و در حال حاضر آمارگیری مربوط به فصل پاییز سالجاری در دست اقدام است.
گفتنی است، اجرای طرح پایش شاخص های ملی محیط کسب و کار توسط اتاق‌های تعاون، بازرگانی و اصناف از 23 بهمن ماه کلید خورده است و این اطلاعات در مدت بیست روز جمع‌آوری خواهد شد.

در گام اول این پروژه 8000 فعال اقتصادی در بخش های تعاونی و خصوصی هدف‌گذاری و پیامک‌هایی برای احراز هویت و در اختیار قراردادن نام کاربری ارسال شده است و تعاونگران می‌توانند جهت تکمیل پرسشنامه به سایت تخصصی اتاق تعاون ایران به آدرس www.icccoop.ir مراجعه کنند.
به گفته مدیر آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، هدف کلی از این طرح، شناخت وضعیت جاری محیط کسب و کار در ایران و تغییرات آن به صورت فصلی و سالانه است. این هدف از طریق موارد زیر بدست می آید:

برآورد فصلی و سالانه شاخص ملی محیط کسب و کار در ایران، برآورد فصلی و سالانه شاخص استانی محیط کسب و کار در ایران، برآورد تغییرات فصلی شاخص محیط کسب و کار در سطح ملی و استانی، برآورد ملی فصلی و سالانه شاخص ملی محیط کسب و کار در ایران در سطح فعالیت‌های اصلی اقتصادی (ISIC)
برهمین اساس، جامعه هدف این طرح شامل مجموعه واحدهایی که طبق تعریف شامل اعضای فعال تعاون ایران، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، اتاق اصناف هستند؛ بنابراین این طرح اعضای غیر فعالی که جزء سه اتاق نیستند، را پوشش نمی‌دهد.
طبق آخرین اطلاعات از واحد آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون، به تعداد 2600 تعاونی که جزئ جامعه آماری بوده پیامک‌هایی جهت احرازهویت و ابلاغ نام کاربری و آدرس سامانه ارسال شده است.
به گفته مدیر آمار و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، طرح پایش شاخص های ملی محیط کسب و کار شامل 28 مولفه پیماشی است و تعاونگران با پاسخگویی به سوالات، شناسایی شاخص‌های محیط کسب و کار و ایجاد شاخص ملی و روش انجام محاسبات برای ترکیب نهایی این مؤلفه‌‏ها را ممکن می‌سازند.
با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که حداکثر خطای نسبی پذیرفته شده در این طرح برای برآورد میانگین متغیر ذکر شده 25صدم درصد است که می‌تواند، شاخص مهمی محسوب شود و صحت آمار را تائید کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه