در حاشیه بازدید از خانواده های شهید کارگری ؛

خانواده دو سردار شهید کارگری میزبان مسئولان شدند

کد خبر : 7038
شنبه 16 بهمن 1395 - 11:03

همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر فرمانده بسیج کارگری ،مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگانی از شرکت مس از خانواده دو شهید گران قدر،سردار شهید حاج مجید زینلی و حاج محمد افضلی ننیزکه از کارکنان شرکت مس محسوب می شدند ، بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور، همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر فرمانده بسیج کارگری ،مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگانی از شرکت مس از خانواده دو شهید گران قدر،سردار شهید حاج مجید زینلی و حاج محمد افضلی ننیزکه از کارکنان شرکت مس محسوب می شدند ، بازدید کردند.

همسر شهید حاج مجید زینلی ضمن خوش آمد گویی به مسئولان کارگری استان گفت : شهید زینلی برادر کوچکی به نام حسین داشت که در اوان جنگ به شهادت رسید لذا  حاج مجید مرتب به مادر خود می گفت که شیری که به حسین دادی را به ما ندادی والا ما هم شهید می شدیم و مادر بزرگوار ایشان مرتب به وی وعده شهادت می داد و می گفت هنوز وقتش نرسیده عجله نکن  .

 

وی ادامه داد : شهید زینلی متولد 1339 بود و به مدت 5 سال و 6 ماه در جبهه های حق علیه باطل جنگید لذا زمانی که اما قطعنامه را امضا کرد بسیار ناراحت بود و می گفت خائنین امام را مجبور کردند و سفره جهاد و شهادت را جمع کردند لذا تاب و توان غم رهبرش را نداشت .

 

همسر شهید زینلی افزود : ولایت مداری شهید زبانزد خاص و عام بود زیرا هرگز عکس امام را از خود جدا نکرد و مرتب می گفت که بهترین پاداش رزمنده شهادت است و من هم باید شهید شوم وخدا اجر رزمنگی مرا با شهادت باید بدهد .

همسر شهید تصریح کرد : شهید زینلی در 3 مرداد 67 بعد از امضای قطعنامه در پاتک عراق به رزمندگان به شهادت رسید تا خباثت صدام را به همه نشان دهد و بگوید که هرگز کفر قابل اعتماد نیست .

وی در پایان خاطر نشان کرد : شهید وصیت کرده بود بعد از شهادت عکس امام خمینی را بر روی تابوتش قرار دهند تا کور دلان بدانند که یاران و دوستداران امام هرگز دست از رشادت ، شهادت و همراهی امامشان بر نخواهند داشت .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز که از همسنگران شهید مجید زینلی به شمار می رفت ضمن یاد آوری خاطرات گذشته از شوخ طبعی این شهید بزرگوار گفت ، و بیان کرد : شهید زینلی فرمانده بود و برای کارهای داخل چادر برنامه ریزی کرده بود برای طبخ غذا ،شستن ظروف و تمیز نمودن چادر مسئولیت ها بین افراد تقسیم شده بود اما هر زمان نوبت به هر کدام از بچه ها برای شستن ظروف بود حاج مجید هم بدون کوچکترین وقتی به وی کمک می کرد و هر گز اجازه نمیداد کسی تنهایی ظروف را بشوید .

وی به یک خاطره خنده دار اشاره کرد و گفت : آن زمان رزمنده ها دو نفری در یک ظرف غذا می خوردند روزی یکی از بچه های سنگر با شهید زینلی هم کاسه  و ناهار آبگوشت بود و حاج مجید مرتب نان ریزه می کرد و هم سنگرش می خورد لذا یک مشت نان ریزه کردو دست هم سنگرش را گرفت و به زور نان ها را در دستش گذاشت و گفت بیا این نان ها را هم تو بریز تو کاسه که بعد ها نگویند من ریزه کردم و تو خوردی حداقل تو هم یک مشت نان در ظرف ریخته باشی  که نا گهان چادر از خنده منفجر شد و همه به گوشه ای خزیدند .

نوه شهید مجید زینلی نیز جذابیت خاصی را در این میزبانی ایجاد کرده بود زیرا وی نسل سوم انقلاب محسوب می شود و شباهتی عجیب به پدر بزرگ شهیدش دارد ، در اوج میهمانی این کودک چهار ساله د رگوشه ای بدون توجه به میهمانان نماز خود را به جا می آورد که این نشانه رشد در خانواده ای شهید پرور است  .

بعد از عکس یادگاری میهمان خانه شهید محمد افضلی ننیز شدیم .

 

بردار شهید محمد افضلی ننیز که نویسنده کتاب « برای ترلان  »هم نیز بوده است  ،گفت : بعد از برگزاری کنگره سرداران شهید و یادوراه شهدای کارگری کرمان بسیاری از خاطرات شهید محمد افضلی را که در بازه زمانی یک سال آمریکا و دو سال تهران را نداشیم توسط هم سنگر و دوست دانشگاهی اش برای مان که مجهول بود روشن شد لذا در پی نگارش کتاب دیگری از خاطرات وی هستیم .

 

شهید محمد افضلی ننیز؛ سردار شهید کارگری است که امسال به عنوان شهید کارگری کل کشور نیز مطرح شد و نام این شهید برای این سازمان به مدت یک سال انتخاب شد و یادواره این شهید گران قدر و 14 هزار شهید کارگری در خرداد ماه سال جاری در کرمان و در تیر ماه سال آتی در کل کشور (تهران ) برگزار خواهد شد .

 

انتهای پیام /

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه