مبدع بسیجی عنوان کرد:

دستگاه تولید نخ نا یکنواخت تا حدود زیادی جلوی واردات این کالا را گرفت

کد خبر : 7318
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 13:08

یک مبدع بسیجی گفت: پارچه های چادری و عبایی در ایران استفاده فراوانی دارند اما در گذشته به صورت یک نواخت تولید می شد اما اکنون به صورت نایکنواخت تولید می شود که که نخ های نایکنواخت در گذشته وارداتی بود اما اکنون با تغییر ساختار دستگاه آن توانستیم جلوی واردات را بگیریم

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، مجید پشت شیرانی مبدع بسیجی دستگاه تولید نخ نایکنواخت در گفتگو با کار ایرانی اظهار کرد: این دستگاه توسط تیم مهندسی کارخانه فاستونی آسیا تولید شد که من عضو آن تیم هستم و با این ابداع توانسیتم جلوی ورود دستگاه 800 میلیونی را گرفته و تنها با 50 میلیون خرید تجهیزات برای دستگاه های خودمان این پارچه ها را تولید کنیم.

 

پشت شیرانی بیان کرد:  پارچه های عبایی و چادری در کشور ما و همچنین در کشور های همسایه فروش زیادی دارد به همین دلیل تولید این پارچه در کشور صرفه اقتصادی بسیار زیادی دارد و می تواند تا حد زیادی چرخه صنعت را از وضعیت رکود خارج کند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود بازار خوبی که برای این نوع کالا در ایران وجود داشت ما توانایی تولید این پارچه را نداشتیم و باید دستگاه تولید آن را از خارج وارد می کردیم که این دستگاه بسیار پر هزینه و گران قیمت است اما به لطف خدا و تلاش تیم فنی مهندسی توانسیتم آن را ابداع کنیم.

 

این مبدع بسیجی اظهار کرد: پس از ابداع این دستگاه توانستیم سفارشات زیادی در این زمینه از داخل و خارج بگیریم که با توجه به وضعیت رکودی کشور و وضعیت اقتصادی سرشار از مشکل، توانستیم چرخه مبادلات را به رونق انداخته و سود زیادی را از این راه حاصل کنیم.

 

وی اذعان کرد: در گروه تولید این دستگاه افراد زیادی حضور داشتند که مهمتر از همه حمایت مدیریت کارخانه فاستونی آسیا و دادن دلگرمی به تیم بود که باعث شد این پروژه عملی بشود و همگی از آن سربلند بیرون بیاییم.

 

پشت شیرانی افزود: اکنون کارخانه های دیگری هم هستند که به تولید پارچه با نخ های نایکنواخت می پردازند اما آنها همگی از دستگاه های وارداتی استفاده می کنند و هزینه زیادی را متحمل می شوند که این مسئله باعث می شود در این راه سود زیادی حاصل نکنند.

 

این مبدع بسیجی اضافه کرد: اکنون کارخانه فاستونی آسیا با این ترفند به یکی از موفق ترین کارخانه های تولید نخ و پارچه تبدیل شده است که این موفقیت را مدیون کارگران و مهندسان پر تلاش خود است.

انتهای پیام

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه