در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح شد؛

دست و پا زدن کارخانه شمش فلز رویال فردوس در مشکلات و سنگ‌اندازی بانک عامل

کد خبر : 7016
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 10:57

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال فردوس از دست و پا زدن کارخانه شمش فلز رویال فردوس در مشکلات و سنگ‌اندازی بانک عامل خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری خراسان جنوبی، فرامرز کافی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، طبق اسناد حسابرسی سال گذشته سرمایه در گردش این واحد تولیدی را هفت میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این واحد تولیدی با زیان 520 میلیون تومانی مواجه شده است.

وی همچنین به سخن استاندار که چرا این واحد تولیدی به بانک عامل معرفی نشده است، بیان داشت: با مشورت مهندس پارسا در حضور معاون امور شعب بانک ملی استان طرح را ارائه کردیم و وی اعلام کرد که طرح پیشنهادی را پذیرش می‌کنیم لذا بر همین اساس مدارک لازم به تهران ارسال و توضیحات لازم در زمینه اجرای طرح ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال فردوس با اشاره به اینکه سود تسهیلات دریافتی تا ریال آخر پرداخت شده است، اضافه کرد: این واحد تولیدی 25 میلیارد تومان تسهیلات از بانک صادرات دریافت کرده است نه 53 میلیارد تومان.

کافی به وقفه 16 ماهه واحد تولیدی شمش فلز رویال فردوس اشاره کرد و بیان داشت: این واحد تولیدی به دلیل مشکلات فنی با وقفه چند ماهه روبرو شد و از خرداد ماه امسال فعالیت خود را در سه شیف کاری آغاز کرده است.

وی از صادرات و فروش داخلی این واحد تولیدی خبر داد و گفت: واحد تولیدی شمش فلز رویال فردوس ظرف یک ماه و نیم 270 هزار دلار صادرات داشته است لذا چرایی عدم توجیه اقتصادی این واحد تولیدی را رد کرد.

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال فردوس هزینه‌های این واحد تولیدی را روزانه 100 میلیون تومان برآورد کرد و اعلام کرد: عددهای مطرح شده برای واحد تولیدی راهگشا نیست نه به عنوان اینکه طلبکار هستیم، منظور اعداد و ارقامی است که بررسی می‌شود.

کافی تبیین کرد: کارخانه شمش فلز رویال فردوس تنها واحد تولیدی است  که یک و نیم تا دوبرابر سرمایه‌گذاری ثابت سرمایه در گردش دارد.

وی با اشاره به اینکه در کارخانه شمش فلز رویال فردوس 100 نفر مشغول به فعالیت هستند، توضیح داد: این واحد تولیدی فعالیت مجدد خود را از در سه شیفت کاری و بدون سرمایه در گردش از یک کوره آغاز و اکنون به سه کوره رسانده است.

استاندار خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه صنعت و معدن و بانک ملی باید به یک جمع بندی کامل از این طرح برسند، اظهار داشت: مدیران بانک‌ها نباید سال مالی جاری پروژه‌ای که در گذشته به زمین خورده و طی یک مدت تولید نداشته است را مورد بررسی قرار دهند.

سید علی اکبر پرویزی با اشاره به اینکه اسناد گذشته نمایانگر سود و زیان است، تبیین کرد: باید اسناد جاری واحدهای تولیدی مد نظر قرار گیرد.

وی در زمینه رفع مشکل کارخانه شمش فلز رویال فردس، تأکید کرد: عملکرد چند ماه اخیر این واحد تولیدی مد نظر قرار گیرد لذا اگر عملکرد به‌گونه‌ای بود که می‌تواند تداوم داشته باشد کمک کنید و اگر اجرایی نبود اعلام کنید تا مشکل از مرکز پیگیری شود.

منبع:فارس

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه