دهه فجر انقلاب از رشحات اسلام است

کد خبر : 136
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 12:40

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم جشنی با حضور سردارنوری فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان و مسئولین شهرستان کوهبنان درمعدن اصلی پابدانا برگزارشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، دراین مراسم که به همت پایگاه شهداء این معدن برگزار گردید سردارنوری فرمانده سپاه ثارلله در سخنانی با بیان این موضوع که در روز 22 بهمن 1357، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید افزود: در این روز سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی 2500 ساله و ظلم و استبداد بیش از 50 ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

وی با بیان اینکه نهضت اسلامی ایران در سال 1341  با اعتراض شدید حضرت امام خمینی و روحانیت پیشرو به لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی و آنچه که محمدرضا شاه آن را انقلاب سفید شاه و ملت می‌خواند شروع شد گفت: در این لایحه، قید اسلام از شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان حذف و به جای سوگند به قرآن، سوگند به کتاب آسمانی آورده شد و به زنان نیز حق رأی داده شد. وی افزود: در دهه فجر اسلام تولدي دوباره يافت و اين دهه در تاريخ ايران نقطه اي تعيين كننده و بي مانند بشمارميرود.

فرمانده سپاه استان کرمان افزود: تا قبل از انقلاب اسلامي،‌ در ايران نظام اسلامي وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ي «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعيت » بود و پادشاهان احساس مي‌كردند كه فاتحيني هستند كه بر مردم غلبه يافته اند اما حضرت امام رضوان الله تعالي عليه اين سلسله معيوب را قطع كردند و نقطه ي عطفي در تاريخ ايران بوجود آوردند و شمشير اسلام و مردم را عليه دشمنان اسلام و دشمنان مردم و نیز استعمارگران به كار گرفتند.

وی در ادامه بیان کرد: دهه فجر انقلاب از رشحات اسلام است و آئينه اي است كه خورشيد اسلام در او درخشيد و اين دهه فجر بايد با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود.

وی در پایان با اشاره به این موضوع که مراسم دهه فجر را با هيجانهاي عاطفي صحيح بايد با طراوت و تازه كرد افزود: در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گريه و شادي، حب و بغض و عشق و نفرت جايگاه والايي دارد و از اين رو جشنهاي دهه فجر مي بايستي همچون مراسم و اعياد مذهبي گرامي داشته شود و مردمي باشد

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه