دولت به صندوق بازنشستگان فولاد بدهکار است

کد خبر : 10119
سه شنبه 5 دی 1396 - 09:02

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که دولت محلی برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ندارد، بنابراین طرحی دو فوریتی ارائه داده شد که روز گذشته یک فوریت آن به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، حمیدرضا فولادگر  در خصوص ارائه طرح دو فوریتی در رابطه با حقوق بازنشستگان فولاد اظهار داشت: این طرح روز گذشته در مجلس مطرح شد و یک فوریت آن رأی آورد.

وی افزود: در ابتدای کار صندوقی به اسم صندوق بازنشستگان فولاد وجود نداشته و کسورات بازنشستگیِ بازنشستگانی که در صنعت فولاد و در معادن سنگ آهن و ذغال سنگ بوده‌اند به حساب دولت می‌رفته است، پس دولت بابت این کسوراتی که به حسابش رفته به این صندوق و بازنشستگان بدهکار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از تأسیس صندوق فولاد، از سال 76 تا 78 همه صنایع فولادی و معادن زیر پوشش این صندوق قرار می‌گیرند، اما سرمایه‌گذاری‌ها و منابع درآمدی صندوق در حدی نیست که حقوق بازنشستگان را تکافی کند، در حال حاضر صندوق یک پنجم حقوق و مزایا را می‌تواند پرداخت کند و دولت بابت بدهی که به صندوق دارد باید مابه‌التفاوت را بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته در هر سال یک حکم بودجه‌ای برای حل مشکلات به مجلس می‌بردیم، به عنوان مثال یک بار یک سری شرکت‌ها تا برنامه ششم به این‌ها واگذار شد، در برنامه ششم حکمی کلی آمد که این صندوق زیر پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت مستقل باقی می‌ماند.

فولادگر در ادامه تصریح کرد: سال گذشته مبلغی که در مجلس اضافه کردیم کافی بود و مشکلی پیش نیامد، اما امسال دولت مبلغ را هزار میلیارد تومان تعیین کرد که کم بود و از تابستان مشکل شروع شد و حقوق بازنشستگان فولاد عقب افتاد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که دولت محلی برای جبران این قضیه و پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد ندارد، بنابراین طرح دو فوریتی ارائه داده شد که روز گذشته یک فوریت آن به تصویب رسید. 

فولادگر در توضیح این طرح بیان داشت: به موجب این طرح دولت باید از محل فروش باقی‌مانده سهام‌های خود در کارخانجات و اموال مازاد، 800 میلیارد تومان دیگر به حساب این صندوق واریز کند که صندوق بتواند حقوق سه ماه آخر به اضافه عیدی سال را به بازنشستگان فولاد پرداخت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: همین یک فوریت تصویب شده به کمیسیون بودجه و اصل 44 رفته و سریع به صحن علنی مجلس برمی‌گردد، امید داریم برای حقوق دی ماه این قانون تصویب شده باشد.

 روز گذشته حمیدرضا فولادگر مطرح کرده بود که اگر دولت امروز راه‌حلی برای پرداخت باقی‌مانده حقوق بازنشستگان فولاد ارائه ندهد طرح دو فوریتی را که متن آن با هم‌فکری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد و نهایتاً رئیس مجلس در روز چهارشنبه 29 آذر ماه قطعی شد، این هفته در صحن علنی مجلس مطرح خواهم کرد.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه