در گفتگو با یکی از کارشناسان اقتصادی مطرح شد؛

دولت نباید تنها کانون اشتغال زایی باشد

کد خبر : 7464
چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 09:43

کارشناس اقتصادی کشورمان با بیان اینکه ضریب بهره وری منابع انسانی در کشور به شدت پایین است، گفت: دولت نباید تنها کانون اشتغال زایی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از رازق؛ محمد حسین صدرایی  در مورد شعار سال ۹۶، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۶ را سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" نامگذاری کرده اند که نشان از درایت و بینش عمیق ایشان است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری باتأکید بر حوزه تولید بر فروش کالای ایرانی و بستر سازی مناسب جهت فروش این کالا در ابعاد مختلف تأکید دارند.

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت باید اشتغال آفرینی که اتفاق افتاده است را شفاف مطرح کرده و کارهایی هم که انجام داده اند در حوزه اشتغال زایی برای مردم بازگو کنند.

صدرایی با بیان این موضوع که صرفا دولت ها به تنهایی مسئول اشتغال زایی نیستند، تصریح کرد: این اتفاق تنها در کشورهای جهان سوم اتفاق افتاده است که دولت ها را تنها مسئول اشتغال زایی می دانند.

وی با تأکید بر اینکه دولت نباید تنها کانون اشتغال زایی باشد، اضافه کرد: آحاد مردم در کشورهای توسعه یافته دنبال اشتغال زایی خودشان هستند زیرا ما نباید نگاهمان به قیمی باشد که آن برای ما اشتغال زایی کرده و شغل ایجاد کند بلکه خودمان باید در جامعه فرهنگ اشتغال زایی و کار آفرینی را ایجاد کنیم.

این کارشناس اقتصادی افزود: تأکید مقام معظم رهبری هم صرفا در بخش اشتغال و اجرای اقتصاد مقاومتی تنها بر دولت نیست بلکه قسمتی از نگاه مقام معظم رهبری در این راستا به ملت است.

صدرایی با بیان این مطلب که شرکت های دانش بنیان و مجموعه های مختلف در این راستا ایجاد شده است، تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارهای خوبی در این راستا صورت داده اند و قشر فرهیخته در این مجموعه فعال اند و می توانند وارد عرصه داروسازی و محصولات فرهنگی شوند.

وی افزود: فرهنگ "اشتغال بیافرینیم" باید در جامعه جا بیفتد نه اینکه یک مجموعه ای اشتغال درست کند و ما در آن مشغول کار شویم، امام صادق (ع) فرمودند: "سعی کنید جیره خوار نباشید".

صدرایی در خاتمه اظهار کرد: ضریب بهره وری منابع انسانی در کشور با وجود حجم بالای فارغ التحصیل دانشگاهی به شدت پایین است ولی اثر این مهم را در حوزه تولید نمی بینیم.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه