دیدار مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان یزد و هیئت همراه با فرمانده جدید سپاه الغدیر

کد خبر : 9325
پنجشنبه 20 مهر 1396 - 11:17

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به اتفاق مسئول سازمان بسیج کارگری و هیئت همراه با سردار جمیری فرمانده جدید سپاه الغدیر استان یزد دیدار نمودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، «محمدحسین ریاحی» در دیدار با فرمانده جدید سپاه الغدیر استان با بیان اینکه طبق جامعه آماری، 190 هزار بیمه شده اصلی داریم گفت: بر همین اساس تاکنون تعامل خوبی با نهادهای اجتماعی، مردمی و نظامی به ویژه بسیج کارگری  که در این حوزه ورود پیدا کرده اند داشته ایم.

وی با اشاره به وضعیت حوزه صنعت در استان، از یزد به عنوان دومین استان مهاجرپذیر یاد کرد و گفت: اکثر صنایع استان، منبع پایه بوده که نیروی انسانی کارگر ساده می طلبد.

ریاحی با اشاره به اینکه یزد به عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور محسوب می شود اظهار کرد: در حال حاضر لازم است تا نظام صنعتی استان به سمت و سوی دانش پایه برود.

وی افزود: سهم خدمات در اشتغال استان از سایر بخش ها پیشی گرفته و این مسئله می تواند در حوزه گردشگری نمود پیدا کند؛ حوزه هایی همچون صنایع دستی و نیز ICT نیز از این قائده مستنی نیستند و می تواند در اقتصاد و اشتغال استان نقش بسزایی داشته باشد.

ریاحی از حوزه های فناوری اطلاعات، سلامت و نیز گردشگری به عنوان محور توسعه ای استان یاد کرد و ادامه داد: ریر ساخت و شرایط خوبی برای توسعه همه جانبه اقتصادی به ویژه در حوزه خدمات و صنایع کم آبخواه داریم که لازم است بیش از پیش به آن توجه شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش در این دیدار با تاکید بر اینکه باید از اتباع بیگانه به عنوان یک فرصت استفاده کرد اظهار کرد: هم اکنون با توجه به اینکه اتباع بیگانه در حوزه هایی چون بافت تاریخی، مدارس و حوزه بهداشت ما وارد شده و از امکانات استان استفاده می کنند، باید در مقابل به عنوان سرمایه گذار از آنها استفاده کرد و ارزش افزوده داشت.

وی با اشاره به توجه ویژه به حوزه رفاه اجتماعی گفت: در این زمینه باید به سلامت جسم و روان جامعه کارگری توجه ویژه داشته باشیم. بر همین اساس با ایجاد مجموعه های ورزشی در استان باید موجبات نشاط اجتماعی در بین جامعه هدف را فراهم کرد.

ریاحی همچنین با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان اظهار کرد: فارغ التحصیلان دارای علم بدون مهارت هستند که با افزایش مهارت این افراد، به دانش خواهیم رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، افزود: این طرح به منظور اشتغالزایی با ارتقای مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی مطرح شده است و بر اساس آن می توان پیوند شرایط جامعه کار و تولید با فارغ التحصیلان را رقم زد.

[تعلق 67 درصدی جمعیت استان به جامعه کارگری، مسئولیت را دوچندان می کند]

بسیج کارگری موثر در حل مشکلات جامعه کارگری

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این دیدار با بیان اینکه خوشبختانه امروز بسیج تخصصی شده است گفت: بسیج کارگری، کارمندی، دانشجویی، پزشکی و... از تخصص های حوزه بسیج است که به طور تخصصی مشغول به فعالیت است و فرهنگ در تمامی این حوزه ها از موارد اساسی است.

سردار «فتح الله جمیری» بیان کرد: تعاونی های متعددی در اکثر نقاط جهان به فعالیت مشغول هستند اما هیچ یک با مشکلاتی که کشور ما با آن دست و پنجه نرم می کند، درگیر نیستند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه کارگری اظهار کرد: مشکلات جامعه کارگری که بخشی از آن مربوط به حقوق و مزایا است مباحثی همچون تحصن و اعتصابات را به دنبال دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار جمیری افزود: اگر بسیج کارگری به جامعه کارگری نقوذ پیدا کند، مجموعه بسیج می تواند با هماهنگ سازی، مشکلات درونی این جامعه را حل کند تا به یک معضل و مسائل امنیتی در استان تبدیل نشود.

وی ادامه داد: هر چه اقتصاد ضعیف شود و تحریم ها افزایش یابد در بخش های تولیدی، کارگری، معدنی و... با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم قدم های خوبی به منظور وحدت و تعامل بیشتری در استان برداشته و بازخورد خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه