در آستانه روز کارگر و بسیج کارگری:

دیدار هزاران نفر از کارگران با رهبر معظم انقلاب

کد خبر : 158
شنبه 7 اردیبهشت 1392 - 17:17

صبح امروز و در آستانه روز کارگر و بسیج کارگری هزاران نفر از کارگران و فعالان بخش تولید و جمعی از کارگران نمونه و برتر در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در دیدار هزاران نفر از كارگران و فعالان بخش تولید و جمعی از كارگران نمونه و برتر ، با اشاره به نیاز كشور برای خلق حماسه و حركت جهشی بزرگ در عرصه های اقتصادی و سیاسی ، موضوع انتخابات را مهم  و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و با توصیه مؤكد به كاندیداهای احتمالی برای ارزیابی صحیح  از توانایی های خود و همچنین جایگاه اجرایی كشور تأكید كردند: كشور و ملت بزرگ و مقاوم ایران  به رئیس جمهوری نیاز دارد كه در عرصه بین المللی و در مقابل استكبار، نترس و شجاع، و در عرصه داخلی نیز صاحب برنامه، حكمت، تدبیر، معتقد به اقتصاد مقاومتی، دارای تهذیب اخلاقی، به دور از حاشیه سازی وتشویش آفرینی و دارای شعارهای  منطقی و منطبق با واقعیت باشد.
در این دیدار كه به مناسبت هفته كارگر برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین ویژگی طبقه كارگر را مایه گذاشتن از جسم و جان خود برای پیشرفت و آسایش كشور دانستند و افزودند: كارگران ستون فقرات یك جامعه هستند كه درصورت نبود و یا ضعف آنها، كشور فلج خواهد شد.
ایشان با تأكید بر لزوم توجه ویژه به مقوله كار و كارگر در عرصه فرهنگ سازی و همچنین در عرصه قانونگذاری و اجرایی خاطرنشان كردند: اگر قشر كارگر از امید و رفاه و امنیت شغلی برخوردار باشد، حركت كشور در مسیر پیشرفت سریعتر و آسان تر خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه كارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در مراحل مختلف انقلاب از جمله دوران دفاع مقدس افزودند: در طول 34 سال گذشته تلاشهای زیادی انجام گرفت تا طبقه كارگر را در مقابل انقلاب و نظام اسلامی قرار دهند اما كارگران مؤمن و انقلابی كشور با شجاعت در مقابل این توطئه ایستادند و این موضوع مایه افتخار طبقه كارگر است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نامگذاری سال گذشته به عنوان سال حمایت از تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی خاطرنشان كردند: حمایت از تولید ملی مخصوص یك سال نیست بلكه این موضوع باید بصورت جدی و محوری دنبال شود.
ایشان فرهنگ سازی در میان مردم برای استفاده از كالاهای ساخت داخل را بسیار مهم خواندند و افزودند: باید این فرهنگ در میان مردم فراگیر شود كه انتخاب یك كالا با نشان داخلی و یا با نشان خارجی می تواند یك كارگر ایرانی را برخوردار و یا محروم كند.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران گفتند: درخواست من از همه ملت این است كه به سمت مصرف تولیدات داخلی بروند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه دستگاههای دولتی نیز برای تأمین نیازهای خود، به هیچ وجه نباید از تولیدات خارجی استفاده كنند ، خاطرنشان كردند: البته تولیدكنندگان داخلی اعم از مدیران بنگاهها، كارگران و سرمایه گذاران نیز باید تولیدات خود را بصورت درست و كامل و با كیفیت خوب ارائه دهند.
ایشان با اشاره به دستور اسلام مبنی بر استحكام كار در كنار احترام به كارگر، و تامین امنیت شغلی او در كنار تامین امنیت سرمایه افزودند: اسلام برخلاف دیدگاههای اقتصاد لیبرال و اقتصاد سوسیالیستی، حد وسط را در پیش گرفته و نگاهی انسان مدار و عدالت مدار به كار، كارگر و سرمایه دار، دارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه امروز در عمل، ناكارآمدی و غلط بودن اقتصاد سرمایه داری آشكار شده است، خاطرنشان كردند: واكنش هایی كه امروز در اروپا و به نوعی دیگر در امریكا مشاهده می شود، بزرگترین دلیل عملی بر غلط بودن مسیر اقتصاد سرمایه داری است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: حوادث كنونی در اروپا و امریكا، اول كار است و شرایط به مراتب بدتر هم خواهد شد زیرا اقتصاد سرمایه داری در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.
ایشان افزودند: مشكلات اقتصادی كنونی در غرب، بخشی از انحطاط تمدن غرب است كه مشكلات اخلاقی و فرهنگی، بخش دیگری از آن را تشكیل می دهند.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی، تأكید كردند: حماسه به معنای حركتی جهادگونه وپرشور است و این موضوع، باید مد نظر مردم و مسئولان قرار گیرد و بر همین اساس، شناخت ضعف ها و خلاءها و برنامه ریزی صحیح برای تحقق حماسه ضروری است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: در همه برنامه ریزیها باید زندگی و معیشت طبقه ضعیف مورد توجه قرار گیرد.
ایشان لازمه پیشرفت كشور را حركت جهش گونه و خلق حماسه دانستند و تأكید كردند: حماسه اقتصادی و سیاسی، توأمان با یكدیگر هستند و هركدام دیگری را حفظ و تقویت می كند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به جهت گیری تلاشها و توطئه های بدخواهان ملت ایران برای جلوگیری از تحقق حماسه اقتصادی و سیاسی افزودند: آنان تلاش دارند تا با فشارهای اقتصادی، میان مردم و نظام اسلامی فاصله ایجاد و مردم را مأیوس كنند و در عین حال  به دروغ و با وقاحت تمام هم می گویند ما با مردم ایران دشمن نیستیم!
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: اگر جهش بزرگ اقتصادی مورد توجه جدی بخش های اجرایی و قانونگذاری كشور قرار گیرد، همه فشارهای اقتصادی خنثی خواهد شد.
ایشان تأكید كردند: ملت ایران و مسئولان، با عزم راسخ خود، دشمن را در عرصه اقتصادی مأیوس خواهند كرد.
رهبر انقلاب اسلامی حماسه سیاسی را نیز حضور آگاهانه مردم در صحنه سیاست و مدیریت كشور خواندند و افزودند: نمونه بارز حماسه سیاسی، انتخابات پیش رو است كه به توفیق الهی در وقت مقرر و با حضور شوق آفرین مردم برگزار  خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، كاهش انگیزه مردم برای حضور در صحنه انتخابات را طراحی بدخواهان ملت بمنظور مقابله با حماسه سیاسی دانستند و خاطرنشان كردند: طراحان پشت پرده استكبار بعد از گذشت سالیان متمادی از معارضه و دشمنی، همچنان ملت ایران و روحیه ایمان و ایستادگی این ملت را نمی شناسند.
ایشان افزودند: در طول این 34 سال همواره تحسین بزرگ برای ملت ایران بوده است زیرا اگر مسئولان از خود ایستادگی نشان دادند، به پشتوانه ایستادگی مردم بوده است و از این پس نیز اینگونه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را مهم و عرصه ظهور قدرت ملی دانستند و خاطرنشان كردند: ملتی كه زنده و با نشاط و متكی به اراده الهی و مطمئن به پشتیبانی خداوند است، در همه عرصه ها از جمله عرصه انتخابات، پیروز میدان خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنان چندی قبل خود مبنی بر امكان حضور همه سلائق معتقد به انقلاب اسلامی، در میدان انتخابات، افزودند: كسانی كه وارد این میدان می شوند، باید در ارزیابی توانایی خود و همچنین ارزیابی جایگاه مدیریت اجرایی كشور دچار اشتباه محاسبه نشوند.
ایشان تأكید كردند: افرادی كه قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند، بعد از ارزیابی صحیح وارد میدان شوند، و در نهایت، این ،ملت است كه تصمیم گیری خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامی ساز و كار انتخابات در كشور را مستحكم خواندند و افزودند: همانگونه كه امام (ره) بارها تأكید می كردند حضور شورای نگهبان در انتخابات و بررسی صلاحیت ها بوسیله انسانهایی عادل، بی طرف و بصیر، حضور مباركی است.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: بعد از بررسی صلاحیت ها بوسیله شورای نگهبان، مردم با تحقیق  در سوابق، شعارها و سخنان افراد صالح معرفی شده، شخصی را بعنوان رئیس جمهور انتخاب خواهند كرد و این موضوع، ساز و كار قانونی بسیار مناسب و مباركی است.
ایشان در ادامه به بیان برخی ویژگیهای مورد نیاز برای رئیس جمهور منتخب پرداختند و گفتند: رئیس جمهور باید فردی باشد كه در درجه اول، ایمان و اعتقاد به خدا، مردم و قانون اساسی داشته باشد و در درجه دوم دارای روحیه مقاوم باشد.
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: ملت ایران، به دنبال تحقق اهداف و كارهای بزرگی است و اهل تسلیم شدن نیز نیست و كسی نمی تواند با او با زبان زور حرف بزند بنابراین، فردی هم كه در رأس قوه مجریه قرار می گیرد باید در مقابل فشار دشمنان ،نترس و شجاع و مقاوم باشد و اهل از میدان خارج شدن نباشد.
حضرت آیت الله خامنه ای، حكمت، تدبیر و داشتن برنامه را از دیگر ویژگی های مورد نیاز رئیس جمهور خواندند و افزودند: همانگونه كه در سیاست خارجی نیازمند عزت، حكمت و مصلحت هستیم، در مسائل داخلی و اقتصادی نیز به نگاه همه جانبه، بلندمدت و هندسه صحیح نیاز داریم.
ایشان نگاه روزمره به مسائل اقتصادی، تغییر مكرر سیاستهای اقتصادی ، تكیه بر نظرات غیركارشناسی و همچنین اعتماد به شیوه های تزریقی و تحمیلی اقتصادی غرب و شرق را مضر دانستند و تأكید كردند: سیاستهای اقتصادی باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است كه ساخت درونی آن، مقاوم و مستحكم است و با تغییرات مختلف در دنیا، متلاطم نمی شود.
حضرت آیت الله خامنه ای، تهذیب اخلاقی و درگیر حواشی نشدن را از دیگر ویژگیهای مورد نیاز در انتخاب رئیس جمهور، برشمردند و گفتند: من همواره در سالهای گذشته از رؤسای جمهور و دولتهای مختلف حمایت و در كنار آن، توصیه نیز كرده ام و توضیح هم خواسته ام.
ایشان افزودند: یك از توصیه ها و تأكید های همیشگی به رؤسای جمهور این بوده است كه برای مردم هزینه و مشكل درست نكنند و از دغدغه آفرینی و ایجاد تشویش و نگرانی بین مردم پرهیز نمایند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: كسانی كه وارد عرصه انتخابات می شوند نباید به مردم وعده های نادرست و در باغ سبز غیر منطقی نشان بدهند بلكه باید با سخنان منطقی و منطبق بر واقعیت و توكل بر خدا پیش بروند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: رئیس جمهوری كه میخواهد در رأس دستگاه اجرایی این كشور و ملت بزرگ قرار گیرد و این راه پر افتخار را با كمك مردم طی كند باید دارای چنین خصوصیاتی باشد.
ایشان یك نكته مهم را هم یادآور شدند و گفتند آنچه كه ما از تجربه سالهای انقلاب بدست آورده ایم این است كه خداوند متعال با فضل و هدایت خود این ملت را بر همه دشمنان پیروز خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأكید كردند: هر كه با این ملت دارای انگیزه عمیق الهی در افتد قطعا بر خواهد افتاد.
در ابتدای این دیدار آقای اسدالهی عباسی سرپرست وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از اهم فعالیتهای این وزارتخانه در سال گذشته و همچنین برنامه های در دست اقدام برای سال  92 ارائه كرد.
همچنین  پیش از این دیدار تعدادی از خانواده های شهدای كارگر كشور از نزدیك با رهبر معظم انقلاب دیدار و گفتگو كردند.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه