رشد تولیدی ذوب آهن در سال جاری

کد خبر : 5826
شنبه 1 آبان 1395 - 12:40

معاون بهره‌برداري ذوب آهن گفت: اين شرکت که در امسال طرح‌هاي توسعه‌اي مهمي را در دست اجرا دارد، در توليد نيز نسبت به سال گذشته موفق تر عمل کرده است. به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، اردشير افضلي گفت: اين شرکت در 5 ماه نخست امسال يک ميليون و 50 هزار تن فولاد

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، اردشیر افضلی معاون بهره‌برداري ذوب آهن گفت: اين شرکت که در امسال طرح‌هاي توسعه‌اي مهمي را در دست اجرا دارد، در توليد نيز نسبت به سال گذشته موفق تر عمل کرده است.

اردشير افضلي گفت: اين شرکت در 5 ماه نخست امسال يک ميليون و 50 هزار تن فولاد خام توليد کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با956 هزار و 600 تن فولاد خام توليدي، 10 درصد رشد را نشان مي‌دهد.

وي افزود: پروژه ايستگاه ريخته گري شماره 5 به عنوان يکي از مهم‌ترين پروژه‌هاي توسعه‌اي ذوب آهن اصفهان در مرداد ماه امسال افتتاح و راه‌اندازي شد. ظرفيت اسمي اين ايستگاه، يک ميليون تن درسال است و با قرارگرفتن در مدارتوليد، ظرفيت توليد شمش درشرکت به 3 ميليون و 600 هزارتن افزايش خواهد يافت.

معاون بهره‌برداري ذوب آهن تصريح کرد: اين پروژه که از بهار سال 91 شروع شده حدود‌12 ميليون دلار هزينه ارزي و500ميليارد ريال هزينه ريالي در بر داشته و با هدف جذب کامل چدن توليدي بخش کوره بلند اجرايي شده است.

وي با اشاره به کاهش 10 درصدي توليد در بخش محصولات نهايي در طي مدت مذکور گفت: اين کاهش توليد به دليل راه‌اندازي پروژه ملي و حائز اهميت توليد ريل و تيرآهن‌هاي بال پهن در کارگاه نورد 650 است، درحال‌حاضر اين پروژه به اتمام رسيده و در روزهاي آينده شاهد نخستين توليد انبوه ريل‌هاي راه آهن و مترو مطابق با آخرين استاندارهاي جهاني خواهيم بود.

افضلي تاکيد کرد: با توجه به بهره‌برداري کامل از پروژه‌هاي فوق تا پايان امسال شاهد رشد بالايي در توليدات شرکت و افزايش تنوع محصولات توليدي خواهيم بود.

منبع خبر/ بسیج کارگری اصفهان

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه