لاریجانی در افتتاحیه اجلاس سالانه بسیج اساتید:

رژیم صهیونیستی پول خرج می‌کند تا توافق را تخریب کند/ سیاست‌های اصل ۴۴ بد اجرا شد

کد خبر : 2652
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 13:01

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی پول خرج می‌کند تا توافق را تخریب کند، گفت: آمریکا متوجه شد مشکلاتی که دارد، بدون نقش‌آفرینی ایران قابل حل نیست.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه اجلاس سالانه بسیج اساتید در مشهد مقدس گفت: در مسائل منطقه ای و هسته ای با یک دقت نظر تصمیم گیری شد.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی پول خرج می‌کند تا توافق را تخریب کند.

لاریجانی با بیان اینکه آمریکایی ها هیچگاه حق غنی سازی ما را نمی‌پذیرفتند اما امروز پذیرفته‌اند، گفت: آمریکا متوجه شد مشکلاتی که دارد بدون نقش آفرینی ایران قابل حل نیست.

وی خاطرنشان کرد: توافق هسته ای بدین معنا نیست که جمهوری اسلامی و آمریکا یک راه را دنبال می کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظام و رهبری با تیزهوشی و فراست در مسئله هسته ای عمل کردند، رهبری در تأسیس فکر داشتن انرژی هسته ای، در تثبیت آن و در مرحله برداشتن تحریم ها نقش اساسی داشتند.

وی ادامه داد: درست است در بیداری اسلامی کج اندیشی هایی وجود داشت یا با سرکوب مواجه شد، اما حقیقت بیداری اسلامی در بطن جوامع اسلامی وجود دارد، مگر شاه توانست با سرکوب انقلاب اسلامی را از بین ببرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی آن در جنگ و مسئله هسته ای، برای منطقه یک الگو شد،خصوصیات انقلاب اسلامی برای مسلمانان جنبه پیشروندگی دارد.

وی با بیان اینکه در رشد علمی جهش هایی داشته ایم اما نقایصی از جمله عدم اتصال دانشگاه و تولید داریم، گفت: نه بودجه دانشگاه های ما اینگونه است که با صنعت ارتباط بگیرد و نه اقتصاد رقابتی داریم که شرکت‌های ما برای تحقیق و توسعه به دانشگاه ها رجوع کنند.

به گفته لاریجانی، دولت فربه باعث شده تمام بودجه صرف بودجه جاری شود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌تر از قانون، وفاق ملی است که می‌تواند اقتصا سالم و متکی بر کارآفرینی تولید کند‎.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد ما هنوز مردمی نیست، گفت: ما در اقتصاد جزیره مستقل نیستیم و باید خود را با دیگران مقایسه و با آنان رقابت کنیم.

به گفته وی، سیاست های اصل 44 را که رهبری ابلاغ کردند، بد اجرا شد و از حالت دولتی به شبه دولتی تبدیل شد، از عناصری که می‌تواند ایران را به قدرت بین المللی تبدیل کند، اقتصاد سالم است‎.

لاریجانی با تأکید بر اینکه هر دو مسئله عقلانیت و مقبولیت برای نظام مهم است، گفت: حرکت نظام هم باید عقلانی باشد تا ایجاد تفاهم کند و هم مقبولیت با تکیه بر مردم سالاری داشته باشد، وحشت دیگران از ایران بخاطر تکیه بر مردم سالاری است، هر اقدامی که این پایه را متزلزل کند، افتادن در دام دشمن است.

به گفته وی، برای اینکه اقتصاد ما پیشرونده شود نیاز به 20سال مجاهدت است و در این راه باید فرهنگ عقلانی جایگزین احساسات شود‎.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید شرایط حضور مردم در اقتصاد فراهم شود، خاطرنشان کرد: اگر اختلاف نظرها در چارچوب نظام باشد، قابل قبول است اما برخی از روی روشنفکری یا کج فهمی این چارچوب ها را کنار می گذارند.

وی خاطرنشان کرد: حوادثی که در منطقه اتفاق افتاد می توانست برای کشور لغزش ایجاد کند، 2کشور در منطقه یا از روی حسادت های کودکانه یا کج فهمی و یا بخاطر عامل قدرت های بزرگ شدن،  وظیفه اصلی شان را ایجاد آتش در منطقه می دانند‎.

لاریجانی گفت: در منطقه دارند ماجراجویی جدیدی دنبال می کنند که ما باید در این رابطه با تدبیر عمل کنیم که این مسئله نیز نیاز به وفاق داخلی دارد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه