مسئول سازمان بسیج کارگری کشور مطرح کرد:

زمانی که کارگران یک میلیون حقوقشان را هم ماه ها دریافت نمی کنند مدیران با چه توجیهی حقوق نجومی می گیرند!/ روزنه های قانونی نمی تواند توجیهی برای گرفتن حقوق نجومی باشد

کد خبر : 6458
یکشنبه 21 آذر 1395 - 13:12

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور گفت: برخی این توجیه را می آورند که آیین نامه ها و بخش نامه های ما روزنه داشته است و کسی این روزنه ها را پر نکرده است و اگر کسی می خواسته سوء استفاده کند جا برای سوء استفاده کردن باز بوده است، با تمام این اوصاف مدیران باید اینگونه سوء استفاده کنند؟! در دیزی باز است حیای گربه کجا رفته است؟!

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، محمد ابراهیم کریمی مسئول این سازمان در مبحث حقوق های نجومی اظهار کرد: در بحث مربوط به حقوق های نجومی مخصوصا الان در شرایطی هم هستیم که استکبار جهانی کنگره آمریکا تحریم های 10 ساله را مطرح کردند و تصویب کردند و به این شکل دارند متناوبا بحث نقض برجام را کلید می زنند اما ما در این هیاهویی که بحث نقض برجام و بدعهدی آن از طرف آمریکا که مسبوق به سابقه هم بوده در کشور خودمان مسئله حقوق های نجومی مطرح شده و در همان موقع رهبر معظم انقلاب هم تاکید فرمودند بحث حقوق های نجومی باید پیگیری شود و تاکیدات ایشون هم این بود که به سرعت هم پیگیری شود و برخورد شود و حقوق ها گرفته شده به بیت المال برگردد و خبرش هم به مردم داده شود و واقعا مردم هم متوجه بشوند و خیلی هم اطاله زمان نشود و متاسفانه ما شاهد بودیم هراز چند گاهی این مسئله پیگری می شد و کم کم کمرنگ می شد تا اینکه مجددا این موضوع باز مدتی است مطرح شده است هم خود رهبر انقلاب تاکید کردند که ما گفته بودیم با این موضوع جدی تر و سریع تر برخورد شود و آیات عظام و ائمه جمعه به بحث حقوق های نجومی پرداختند و هم علمای ما و هم مردم عزیز ما و همه اقشار مختلف مردم خونشان به جوش آمده بود از این وضعیت.

وی اشاره کرد: ائمه جمعه در تهران حضرت آیت الله جنتی، حضرت آیت الله موحدی کرمانی، حضرت آیت الله خاتمی و همه عزیزانی که در این زمان نماز جمعه را اقامه کردند هرکدام به نوعی با شدت و حدت به بحث حقوق های نجومی به فرمایشات آقا پرداختند و همه این نظر را داشتند که با این مسئله باید جدی برخورد شود و پیگری شود و این حقوق ها برگردد ولی ما شاهد این هستیم که برخی از آقایان و مسئولین و وزرا با رسانه ها مصاحبه می کنند و از رسانه های جمعی هم بعضا پخش می شود که از آنها سوال می شود چرا پیگیری نشد و به دستگاه قضا معرفی نشد و بعضا اشاره می کنند که تخلفی صورت نگرفته و آیین نامه ها و بخش نامه ها زمینه اش به گونه ای بوده که اینها تخلف نکردند. در این گیر و دار هم ما در رسانه ها می خوانیم که تعدادی از این افراد که این حقوق ها را گرفتند تعداد قابل توجهی شان تصمیم گرفتند اضافه ها را برگردانند صرف نظر از اشاره به کمیت و یک تعدادی هم حاضر نشدند این اضافه ها را برگردانند. واقعیت امر این است که آقایان هم اشاره می کنند که تخلفی صورت نگرفته است.

کریمی اذعان کرد: ما انقلاب کردیم با روحیه اسلامی و این انقلاب به پیروزی رسیده است. آدم هایی که می آیند می شوند وزیر، وکیل، نماینده مردم و مدیر کل اینها باید عرق انقلابی داشته باشند باید درد انقلاب را داشته باشند درد مردم را چشیده باشند. مگر این افراد در این کشور زندگی نمی کنند که خدا می داند چند ماه حقوق های چند 10 میلیونی برای خودش برداشته است. حالا که این موضوع مشخص شده است حالا که از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شده است حالا که رهبر معظم انقلاب ولی امر مسلمین همان ابتدا تاکید کردند که این شایسته نظام اسلامی نیست و باید سریع پیگیری شود، برخورد شود و پول ها برگردانده شود اینهمه دچار گذشت زمان شده است و کسی پیگیری جدی نکرده است و باز هم که قرار شده است به صورت جدی پیگیری شود فلان وزیر خیلی عادی و راحت می آید می گوید تخلفی صورت نگرفته است.
مسئول سازمان بسیج کارگری افزود: من واقعا به این برادر مسئول به این وزیر و به این مدیر می خواهم این را بگویم که به عنوان مسئولی که با جامعه کارگری سر و کار دارم گیریم این بخشنامه ها متقن نبوده اما مثل آن قضیه که گفتیم حیای گربه کجا رفته است این مدیر و این مسئول به چند میلیون بیشتر هم راضی نبوده و 10 ها میلیون بیشتر برداشته است.

کریمی ادامه داد: این مدیر، این مسئول مگر عرق انقلابی نداشته است. مگر دین، ایمان، آن چیزی که جزء کف کار ماست در یک کشور انقلابی برای مسئولین، یعنی بهره ای از اینها نبرده است فلذا من به ذهنم رسید که باعنایت به ارتباطی که ما داریم و سر می زنیم به این کارگرهای عزیز زحمت کشمان در شرکت های تولیدی و کارخانه های تولیدی و مشکلات و دردهای اینها را از نزدیک می بینیم و اینها از وضعیت حقوق های نجومی واقعا نگران و ناراحتند و می گویند ما که یک میلیون حقوقمان عقب می افتد چرا باید این آقایان بیایند اینجوری حقوق های نجومی به جیب بزنند و بعضی هاشان هم بگویند
این حق ماست فلذا من احساس می کنم که باید کسانی که خودشان را ولایت مدار و دوستدار نظام و انقلاب می دانند از اینجا به بعد نباید سهل انگاری کنند و با این همه تاکیداتی که حضرت آقا داشتند محکم باید پی کار را بگیرند و انشاالله زودتر این پرونده حقوق های نجومی را به نتیجه برسانند و پرونده آن را ببندند و اطلاعاتش را هم به اطلاع مردم برسانند تا دوست و دشمن بدانند که در این کشور در هر حال فرقی بین افراد نیست و تخلف وقتی صورت گرفت با فرد متخلف برخورد می شود.

انتهای پیام/
 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه