رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی:

ساختمان عامل ۵۰ درصد مرگ کارگران است

کد خبر : 7933
شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 09:52

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه امروز با کمبود تعداد بازرسان و ناظرین مراقب در عرصه ایمنی و حفاظت مواجه هستیم ساختمان را عامل ۵۰ درصد مرگ کارگران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس علت اصلی کم توجهی به بهداشت محیط و کار را مغفول ماندن این موضوع در کشور عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارتخانه تخصصی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون معطوف به درمان بوده عملاً راه‌های بهداشت و سلامتی مسدود شده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیوه برخورد و دستورات بازدارنده برای توجه به بهداشت محیط و کار به ندرت وجود دارد، افزود: علی‌رغم وجود امکانات خوب در کشور هیچ تحرکی برای استفاده از آن وجود ندارد و سازماندهی مناسبی صورت نمی‌گیرد.

محجوب، با تأکید بر مبحث پیشگیری گفت: اگر ما افراد را ایمن کنیم دیگر خطر و حادثه را نمی‌پذیرند که نتیجه آن به حداقل رسیدن حوادث و گرفتاری خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت از کارگران در حوزه بهداشت محیط و کار بیان داشت: در حیطه اختیارات ما و در عرصه ایمنی و حفاظت آئین نامه‌ها در مرحله مقدماتی تدوین شده و سال‌هاست که عملیاتی می‌شود که البته نیاز به بازنگری دارد.

دبیر کل خانه کارگر ضمن بیان اینکه امروز با کمبود تعداد بازرسان و ناظرین مراقب مواجه هستیم، گفت: در عین حال در پایشی که از طریق کمیته‌های حفاظت ایمنی می‌شود تا حد زیادی در واحدهای بزرگ با کمترین حادثه روبرو هستیم.

محجوب، متذکر شد: به دلیل اینکه ساختمان یک کارگاه اتفاقی است نه از پیش تعیین شده، محل حادثه است و 50 درصد حوادث و مرگ کارگران را در بردارد در حالیکه روزی معدن بزرگترین کشنده کارگران بوده که تقریبا مهار شده‌اند.

این مدرس حفاظت ایمنی در پایان گفت: مسئولین برای حل مشکلات باید محتوا تولید کنند چرا که با سخن گفتن مسائل حل نمی‌شود که البته تولید محتوا و بهینه سازی اطلاعات مراحل سختی دارد اما شدنی است.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه