ساخت دستگاه گوگرد خشک کن به همت نخبگان کارگر بسیجی

کد خبر : 1077
پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 07:49

نخبگان کارگر بسیجی کارخانه کک سازی و پالایش قطران زرند کرمان با ساخت دستگاه گوگرد خشک کن موفق شدند در هر بار استفاده از این دستگاه600 کیلو گرم گوگرد خالص تولید کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، روح‌الله ایزدی، نماینده طرح در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به ترکیبات گازی گوگرد و مضر بودن آن برای محیط و دستگاه‌های تولید گفت: ما برای از بین بردن مضرات گوگرد ابتدا این ماده که کف مانند است را داخل همزن قرار می‌دهیم تا به حالت مایع تبدیل شود.

این نخبه کارگر پایگاه شهدای گمنام کارخانه کک سازی و پالایش قطران زرند کرمان با اشاره به اندازه چهار و نیم متری دستگاه گوگرد خشک کن افزود: برای به دست آوردن گوگرد خالص باید به میزانی گوگرد مایع را داخل دستگاه بریزیم و تحت فشار قرار دهیم تا آب آن از دستگاه سرریز و دو سوم مخلوط از گوگرد خالص پر شود.

وی با بیان اینکه روند مراحل طی شده را از طریق سنسور وضعیت فشار رصد می‌کنیم، افزود: پس از طی مراحل فوق گوگرد پخته و خشک شده است و گوگرد خالص و بدون مضرات پس از دو ساعت آماده استفاده است.

ایزدی با بیان اینکه با استفاده از دستگاه گوگرد خشک کن رطوبت گوگرد از 80 درصد به 5 درصد کاهش می‌یابد، افزود: در هر بار استفاده از این دستگاه قادر هستیم600 کیلو گرم گوگرد خالص تولید کنیم. 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه