مخترع بسیجی:

ساخت کوره های شاتل 65 درصد کاهش هزینه های تولید را به همراه داشته است

کد خبر : 5082
یکشنبه 3 مرداد 1395 - 12:16

زارع شاه آبادی گفت: کوره های شاتل یکی از مهم ترین بخش ها ، در تولید چینی و سرامیک داخلی است و طراحی این دستگاه کاهش هزینه، انرژی و کیفیت بیش از پیش محصولات خروجی را رقم زد.

حسن زارع شاه آبادی مخترع  و مبتکر بسیجی در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: در صنعت تولید چینی و سرامیک، قلب هر واحد صنعتی بخش کوره ی آن است ، برهمین اساس اقدام به طراحی و تولید کوره های شاتل کردیم که علاوه بر کاهش هزینه های اقتصادی ، کیفیت بالا و صرفه جویی در مصرف گاز در سطح کوره را به همراه دارد و بعد از تست نمونه ی آزمایشی و کسب موفقیت، آن را به سایر شرکت های تولیدی در زمینه ی چینی و سرامیک معرفی کردیم.

وی افزود: کوره های شاتل قبلا با مبلغ دو تا دو میلیارد و پانصد میلیون تومان از کشور های بیگانه وارد می شده که با خود کفایی در ساخت این دستگاه، هزینه را به حداقل رسانده و هم اکنون با مبلغ سیصد تا سیصد و پنجاه میلیون تومان دستگاه در کشور خودمان با کیفیت بالا تولید می گردد.

زارع شاه آبادی در ادامه به طراحی دستگاه مورد نیاز خط اتوماتیک فرنگی اشاره کرد و اذعان داشت: دستگاهی که در خط اتوماتیک مورد استفاده بوده نیز با هزینه ی کلان از کشورهای ترکیه ، ایتالیا و گاها چین با مبلغ یک تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان وارد می شد که بعد از طراحی نمونه ی داخلی هزینه ی صرف شده به صد و بیست میلیون تومان نزول کرده و در مجموع این دو طراحی،  گام موثری در اقتصاد کشور برداشته است.

کارمند شرکت چینی ایساتیس در ادامه خاطر نشان کرد که حدود 70 درصد مواد خام دستگاه های تولید از ایران و 30 درصد باقیمانده که شامل تجهیزات دقیق و مواد نسوز است از کشورهای هند و سوئد تامین می گردد.

این مخترع با تجربه در زمینه ی تولیدات چینی و سرامیک در پاسخ به این سوال خبرنگار درباره ی ثبت اختراع محصول و دانش بنیان شدن شرکت تصریح کرد: اگرچه هنوز برای ثبت اختراع این دستگاه اقدامات لازم صورت نگرفته، اما شرکت " تندر سازه ی یزد" برای دانش بنیان شناخته شدن شرکت مادر،  تاسیس گشته که هدف آن تولید انبوه کوره های شاتل و ارسال به نقاط مختلف کشور و صادرات محصول است.

این مبتکر در پایان افزایش کیفیت محصولات داخلی جهت رقابت با نمونه های خارجی را خواستار شد.   

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه