مسوول سازمان بسیج کارگری اعلام کرد:

ساماندهی سه هزار نخبه در عرصه صنعت و تولید در سال جاری

کد خبر : 179
سه شنبه 10 اردیبهشت 1392 - 15:05

مسوول سازمان بسیج کارگری اعلام کرد: سه هزار نفر از نخبگان عرصه صنعت و تولید در قالب شوراهای قشر بسیج کارگری و تشکیل کمیسیونهای تخصصی در سال جاری، ساماندهی می شوند.

سرهنگ پاسدار" رمضانعلی طالبی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری و به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج کارگری ضمن گرامیداشت و تبریک این روز به همه کارگران ارزشمند و  بسیجی کشور افزود: این افراد نخبه در راستای اتخاذ راهکارهای مناسب برای اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی ساماندهی خواهند شد.

وی با ارایه گزارش عملکرد سازمان بسیج کارگری از زمان تشکیل این نهاد تاکنون، افزود: تبیین نقش کارگری در بخش جهاد اقتصادی و شعار "تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی" به عنوان مهمترین زیرساخت اهداف و عملکرد این سازمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ازسوی دیگر، ما از  طریق قرار گاه جهاد اقتصادی بسیج به عنوان عضو اصلی نسبت به فعال سازی عناصر مبتکر در سطح کشور اقدام کرده و برنامه های پیشنهادی خود را از این مکان کلیدی، اعلام می کنیم.

وی گفت:  مقدمات تشکیل بانک اطلاعات برای نیاز سنجی مراکز صنعتی و تولیدی در کشور و اطلاع رسانی تولید کنندگان داخلی و اتصال آن ها با یکدیگر و برگزاری نمایشگاه های توانمندی ها و تولیدات داخلی در نقاط مختلف کشور از جمله برنامه های پیش بینی شده و در دست انجام بسیج کارگری است.

وی با اشاره به فضا سازی فرهنگی در جهت تبیین فرهنگ کار اقتصاد مقاومتی، گفت:  مشارکت در حل مشکلات بین کارگران و کارفرمایان برای کمک به تولید کنندگان از دیگر برنامه های این نهاد اقتصادی خواهد بود.

به گفته وی، طراحی زنگ ایثار در برخی مراکز صنعتی و تولیدی از سوی بسیجیان از دیگر برنامه های سازمان بسیج کارگری است.  

مسوول سازمان بسیج کارگری  در خصوص برنامه های بسیج کارگری در ارتباط با نامگذاری شعار سال 92 "حماسه سیاسی، "حماسه اقتصادی"، افزود: پیگیری اقدامات شعار سال های قبل که " تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه یرانی و اقتصاد مقامتی" بوده و همچنین  تبیین منویات ولایت در جلسات گروه های صالحین در دستور کار ما برای امسال قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارتقا آموزش تخصصی گروه های صالحین در راستای تحقق حماسه اقتصادی، در حقیقت ساماندهی نخبگان که در مباحث قبلی مطرح شد، در گروه انجام این مساله است. 

وی تاکید کرد: احصاء مشکلات بین کارگران و کارفرمایان و اتخاذ راهکارهای مناسب و تعامل با طرفین نیز از دیگر برنامه های بسیج کارگری در راستای تحقق شعار امسال است.

وی تبیین اهداف و رسالت سازمان بسیج کارگری، میزان پوشش بسیج در مراکز تولیدی و صنعتی و تعامل بسیج کارگری با سازمان های مردم نهاد کارگری را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده سازمان بسیج کارگری بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نحوه نامگذاری هفته بسیج کارگری توضیح داد: هر ساله روز نهم اردیبهشت ماه -به دلیل برگزاری مراسم نمادین تشییع پیکر شهید "اوستا عبدالحسین برونسی" در این تاریخ- به عنوان روز بسیج کارگری گرامی‌ داشته می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری مراسم گرامیداشت این شهید، امسال شهید روحانی "مهدی کریمی" به عنوان شهید شاخص سال 92 انتخاب شده است.وی اضافه کرد: این شهیدشاخص در کارخانه قند شهرستان پیرانشهر فعالیت می کرده است.

وی درباره مهمترین برنامه های هفته بسیج کارگری سال 92 ، اظهارداشت: مراسم وداع با شهدای گمنام، غبار روبی مزار شهدا، برنامه کوهپیمایی و ورزش و برگزاری نشست های مطبوعاتی و رسانه ای، معرفی واحد‌های تولیدی برتر در امر تولید ملی ( پایگاه های موفق) و تهیه و پخش فیلم مستند بسیج کارگری از برنامه های هفته بسیج کارگری امسال است.

طالبی افزود: دیدار با خانواده های شهدای کارگر، حضور در نمازهای جمعه و افتتاح پایگاه های مقاومت در واحد های تولیدی و صنعتی،تکریم کارگرا و کارفرمایان نمونه و نشست های صمیمی با مدیران واحد های تولیدی و صنعتی، اهدای خون توسط کارگران بسیجی از دیگر برنامه های در این هفته است.

وی، انتشار تمبر یاد بود شهدای کارگری، بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی استان ها،نام گذاری خیابان ها و مراکز تولیدی با نام شهدای کارگری را از جمله دیگر برنامه های سازمان بسیج کارگری برشمرد.

وی درباره مهترین برنامه های تدارک دیده شده در هفته بسیج کارگری، افزود: جشنواره تجلیل از مبتکرین، مخترعین و بسیجیان نمونه در روز چهارم اردیبهشت ماه از ساعت هشت تا 13 با حضور جمعی ازمقامات در سالن اجتماعات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

وی دیدار جمعی از کارگران نمونه، خلاق، مبتکر و گرانقدر بسیجی  با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج کارگری در روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: همچنین آیین  تجلیل از شهید شاخص بسیج کارگری، اوستا عبدالحسین برونسی و گرامیداشت روز بسیج کارگری در روز هشتم اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 12 ظهر با حضور سردار نقدی ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین در استان خراسان رضوی، شهرستان سبزوار برگزار شد.

وی ادامه داد: مراسم تجلیل از شهید شاخص سال روحانی شهیدمهدی کریمی و 14 هزار شهید کارگردر روز نهم اردیبهشت ماه از ساعت 9 تا 12 ظهر با حضور سردار نقدی، رییس  سازمان بسیج در استان آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه برگزار شد.

وی، برگزاری مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری و تجلیل از شهدای کارگر در روز نهم اردیبهشت ماه  از ساعت 17 تا 19 عصر با حضور سردار نقدی ،رییس سازمان بسیج در استان آذربایجان شرقی، در شهرستان تبریز را از دیگربرنامه های انجام شده در این هفته بیان کرد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه