سهم 10 درصدی تولیدات داخلی در بازار چادرهای مشکی /ایجاد 10 هزار شغل با خرید پیراهن مشکی ایرانی

کد خبر : 9087
پنجشنبه 30 شهریور 1396 - 10:26

متاسفانه کشور ما با وجودی که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان چادر مشکی به حساب می‌آید تا کنون توانسته تنها 10 درصد سهم بازار را در اختیار خود بگیرد و مابقی توسط محصولات چینی و کره ای در کشور خودمان تسخیر شده است از این رو و با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم الحرام قرار داریم اگر طی این چند روز تنها 20 میلیون نفر اقدام به خرید پیراهن مشکی تولید داخل بکنند با درآمد حاصل از آن میتوان حدود 10 هزار شغل در کشور ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از کار ایرانی، صنعت نساجی یکی از مغفول ترین صنایعی است که  واردات بی رویه شالوده آن را از هم گسسته و باعث شده تا بیشتر کارخانه های فعال در این عرصه تعطیل شوند و کارخانه هایی هم که هنوز در حال فعالیت هستند توانایی تولید با ظرفیت کامل خود را ندارند.

کارخانه های تولید چادرهای مشکی نیز از این موضوع مستثنی نیستند چرا که با وجود این موضوع که ایران یکی از بزرگترین کشورهای مصرف کننده چادر و پارچه مشکی در منطقه و حتی در جهان به حساب می‌آید اما متاسفانه سهم تولید داخل از این بازار طبق گفته بسیاری از کارشناسان کمتر از 10 درصد می‌باشد و بیشترین نیاز بازار توسط کشورهای چین و کره تامین می‌شود.

حدود 4 کارخانه در ایران در زمینه تولید چادرهای مشکی فعالیت می‌کنند که بزرگترین آنها کارخانه تولید چادر مشکی در شهر کرد است و طبق پیش بینی‌های  و گفته های مسئولین این کارخانه  بیش از 10 درصد از نیاز داخل به چادرهای مشکی را تامین می‌کند.

در هر حال برای کشوری که بیشترین میزان چادر مشکی ر مصرف می‌کند واردات و تامین نیاز خود از سایر کشورهای دیگر شایسته نیست علاوه بر این که در کشور خودمان بسیاری از متخصصین و جوانان توانمند وجود دارند که در این عرصه توانایی های بسیار خوبی برخوردارند و می‌توانند با حضور در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان کشور نیازمان را از طریق تولیدات داخلی خودمان بر طرف کرده و موجب پیشرفت و رونق اقتصاد خود خواهیم شد.

علاوه بر واردات بیش از اندازه ای که در زمینه چادرهای مشکی به کشور ما صورت میگیرد پوشاک و البسه مشکی نیز متاسفانه به وفور در کشور ما وارد می‌شود در حالی که واحد تولیدی پوشاک در سطح کشور کم نداریم و حتی واحدهای تولیدی که در سطح کشور وجود دارند توانایی تامین نیاز کل بازار را دارا هستند اما باز وقتی سری به بازار می‌زنیم انواع و اقسام البسه و پوشاک قاچاقی را مشاهده می‌کنیم که در قفسه مغازه داران چیده شده و خود نمایی میکنند.

این روزها نیز که در آستانه ماه محرم قرار گرفته ایم تقاضا برای پوشاک و البسه مشکی افزایش پیدا کرده اما ای کاش این تقاضا طوری به سمت تولیدات داخلی هدایت می‌شد تا علاوه بر حمایت از تولید کنندگان داخلی  زمینه اشتغال افراد زیادی در این حوزه فراهم می‌شد.

بطور مثال اگر طی همین چند روزه باقی مانده تا محرم الحرام 20 میلیون نفر اقدام به خرید پیراهن مشکی کنند و به طور تقریبی پول دوخت و پارچه هر پیراهن را 20 هزار تومان در نظر بگیریم درآمد حاصل از آن چیزی نزدیک به 400 میلیارد تومان می‌شود که این مبلغ زمینه ساز ایجاد 10 هزار شغل در کشور می‌باشد.

این یعنی اگر تنها طی چند روز فقط 20 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیونی کشور تنها پیراهن مشکی خود را از نوع ایرانی انتخاب کنند با درآمد حاصل از آن می‌توان بیش از 10 هزار شغل ایجاد کرد که اگر سایر اقلام را نیز با همین اعداد و ارقام حداقلی حساب کنیم میزان این اشتغالزایی بسیار بیشتر از این مقدار خواهد شد و طبیعتا علاوه بر رونق تولید اقتصادی کلان کشور نیز رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه