رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی:

سیب آذربایجان‌ غربی به پاکستان و هندوستان صادر می‌شود

کد خبر : 7020
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 11:03

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی گفت: با توجه به ایجاد بازارهای جدید صادراتی در استان از این پس محصول سیب آذربایجان‌ غربی به کشورهای پاکستان و هندوستان صادر می‌شود.

ه گزارش خبرگزاری بسیج کارگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی،جعفرصادق اسکندری با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌ غربی امسال برنامه‌های اقتصادی خود را در زمینه توسعه فعالیت‌های صنعتی، معدنی و خدمات بازرگانی پیش‌بینی کرده است اظهار داشت: در این رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه‌های جامع و کاملی اتخاذ کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی گفت: براساس ابلاغ دولت به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی، سه محور اصلی رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی در کشور طراحی و ابلاغ شده و این سازمان نیز با توجه به وظایف و رسالت‌های خویش فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای سال 95 احیای 424 طرح و واحد صنعتی بوده است تصریح کرد: در این باره در 10 ماهه امسال 400 واحد به مدار تولید بازگشته و یا توسعه و ایجاد شده‌اند.

اسکندری بیان کرد: تاکنون به میزان 300 میلیارد تومان نیز تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه تاکنون در بخش صنعت، 123 طرح صنعتی به بهره‌برداری رسیده است افزود: در مجموع عملکرد این سازمان سبب شده که 237 واحد به مدار تولید یا ارتقا تولید بازگشته و از قبال آن هفت هزار و 40 شغل جدید ایجاد یا تثبیت شود.

اسکندری با بیان اینکه در بخش معدن نیز کارهای زیربنایی بسیاری انجام گرفته است اظهار داشت: در این باره مطالعات ژئوفیزیک هوایی معادن که از سال 53 تاکنون در استان انجام نشده بود امسال اتفاق افتاد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر ایجاد بازارهای جدید صادراتی به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی گفت: در گذشته سیب استان تنها به عراق و شمال عراق صادر می‌شد اما هم‌اکنون بازارهای جدید صادراتی همچون هند و پاکستان ایجاد شده است.

اسکندری افزود: خوشبختانه امسال از لحاظ میزان تناژ صادراتی نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 15 درصدی در استان آذربایجان‌ غربی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه فعالیت‌ها در حوزه فرش دستباف اظهار داشت: بی‌شک توسعه این فعالیت‌ها سبب ارزآوری و تاثیرگذاری در ارزش افزوده استان می‌شود.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه