در گفتگو با یک مبتکر برتر بسیجی مطرح شد:

شبیه ساز سیستم روغن هیدرولیک سیستم های نیروگاهی برق هیچ نمونه داخلی و خارجی ندارد

کد خبر : 7345
شنبه 14 اسفند 1395 - 13:54

یک مبتکر برتر بسیجی گفت: دستگاه شبیه ساز سیستم روغن هیدرولیک سیستم های نیروگاهی برق که آن را برای مدیرت تولید برق کرمان تولید کردیم، بسیاری از مشکلات تولید را حل کرده و یک اختراع تک محسوب می شود.

به گزارش بسیج کارگری کشور حسین کاظمیه نسب پور سرپرست تیم تولید شبیه ساز نیروگاه برق کرمان گفت: سیستم های پمپ نیروگاه برق از آلمان و آمریکا وارد می شود و زمانی که این سیستم ها دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشد زمان زیادی را از نیروهای کار و کارخانه می گیرد و موجب اتلاف وقت و هزینه بالایی می شود.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل تیم کارخانه تصمیم به تولید دستگاهی برای تست و رفع عیب این پمپ ها گرفت و طرح آن با مشارکت بنده و چهار مهندس دیگر یعنی آقایان افشین عبداللهیان، حمید ابراهیمی و محسن کریمی انجام شد که کمک زیادی به بالابردن بازدهی کارخانه کرد.

 

کاظمیه عنوان کرد: سیستم این دستگاه ها به این صورت است که زمانی که پمپ جدید وارد خط می شود روی دستگاه شبیه ساز عملکردش بررسی شده و مورد آزمایش قرار می گیرد و زمانی که از عملکرد آن مطمئن شدیم این دستگاه را روی سیستم نیروگاه نصب می کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر سیستمی هم معیوب باشد این دستگاه عیوب پمپ را نشان می دهد و تعمیراتش را انجام می دهیم و سپس آن را نصب می کنیم که این بسیار کار ما را سریعتر و راحت تر کرده است و علاوه بر جلوگیری از اتلاف هزینه هنگفت، در زمان هم صرفه جویی زیادی شده است.

 

وی افزود: در گذشته اگر پمپ ها دچار مشکل می شدند خودمان این پمپ ها را تعمیر می کردیم که باعث توقف های اضطراری نیروگاه می شد و ایجاد هزینه های زیادی می کرد و عدم تولید را به وجود می آورد.

 

این مبتکر برتر تصریح کرد: دستگاه تولیدی هیچ گونه مشابه داخلی و خارجی ندارد و کشورهای خارجی صرفا دستگاه تست پمپ ها نو و جدید را دارند و این تست را نمی توانند بر روی دستگاه های قدیمی و کارکرده یا تعمیر شده انجام دهند که این خاصیت دستگاه ما و تفاوت آن با نمونه خارجی اش است.

 

وی اظهار کرد: با تولید این دستگاه یک میلیاد و پانصد میلیون ریال به ازای هر واحد در هر روز صرفه جویی هزینه داشتیم که سود بسیار زیادی را به کارخانه رسانده است و برای تیم تحقیقاتی ما افتخارات زیادی را رقم زده است.

 

انتهای پیام

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه