رضیان:

شرایط صنعت در مازندران راضی کننده نیست

کد خبر : 9265
دوشنبه 17 مهر 1396 - 11:30

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط صنعت در مازندران راضی کننده نیست و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کمتر از 50 درصد ظرفیت تولید دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، عبدالله رضیان در مراسم و آیین کلنگ زنی مجتمع جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه صنایع و معادن مازندران در وضعیت نامناسبی به سر می برند، اظهار کرد: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کمتر از 50 درصد ظرفیت تولید دارند، شرایط معادن نیز اصلا مطلوب و راضی کننده نیست.

رضیان ظرفیت های تولیدی استان را دچار چالش های زیاد دانست و خاطرنشان کرد: شرایط موجود در شهرک های صنعتی و دیگر واحدهای تولیدی در سراسر استان نشان می دهد چالش های متعددی پیش روی واحدهای تولیدی است که توجه جدی دولت و مسئولان را می طلبد.

وی با بیان اینکه معضل کارگران هپکو و آذراب نشان می داد که مازندران نیز از وقوع چنین بحران هایی مستثنی نیست، تصریح کرد: در مازندران واحدهای تولیدی زیادی هستند که حجم و ظرفیت بالایی در تولید دارند اما با حداقل تولید فعالیت می کنند.

نماینده مردم قائم شهر و سیمرغ در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت تولید مرکبات استان اشاره کرد و گفت: دولت مردان باید توجه بیشتری به مازندران داشته باشند تا مرکبات معضل جدیدی ایجاد نکند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مازاد تولید کشاورزی استان را بستری برای صادرات برشمرد و خاطرنشان کرد: چگونگی عرضه این مازاد تولید به بازارهای منطقه، تمهیدی است که دولت می بایست انجام دهد.

وی افزود: سرمای سال گذشته بار سنگینی روی دولت و بخش خصوصی  گذاشت لذا با تمهیدات درست باید نسبت به جلوگیری از وقوع هر نوع بحرانی اقدام های پیشگرانه را انجام داد.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه