مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران:

شهرک‌های صنفی غیردولتی در مازندران راه‌اندازی شد

کد خبر : 8681
شنبه 21 مرداد 1396 - 10:29

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از راه‌اندازی شهرک‌های صنفی غیردولتی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور، سید مصطفی موسوی اظهار داشت: با ایجاد سه شهرک جدید در سال جاری، با هزار و 53 هکتار مساحت در استان، تعداد شهرک‌های صنعتی مازندران به 42 واحد رسید و مساحت این شهرک‌ها 57 درصد افزایش یافت.

وی افزود: برای نخستین بار نیز دو شهرک صنفی غیردولتی در مازندران، راه‌اندازی شد. این شهرک‌ها شامل شهرک صنفی غیردولتی برنج و شهرک صنفی غیردولتی بنکداران بوده که در آمل مستقر است.

موسوی گفت: شهرک برنج با 410 عضو و شهرک بنکداران با 125 عضو در سال جاری ، آغاز بکار کردند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران تصریح کرد: با توجه به اهمیت و کمبود زمین و شرایط اقلیمی استان مازندران، ایجاد و راه‌اندازی چنین شهرک‌هایی در استان، ضروری است.

وی با اشاره به فعالیت 39 شهرک و ناحیه صنعتی با 1 هزار و 923 هکتار در استان مازندران خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و با ایجاد 3 شهرک جدید در سال جاری با هزار و 53 هکتار مساحت در استان، تعداد شهرک‌های صنعتی مازندران به 42 واحد رسید و مساحت این شهرک‌ها نیز 57 درصد افزایش یافت.

موسوی، اضافه کردن اراضی بایر و غیرقابل کشت به شهرک‌ها و واحدهای صنعتی را از مزایای افزایش سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران بیان کرد و گفت: زمینه انتقال صنوف تولیدی به‌ویژه صنوف آلاینده از حاشیه شهرها به شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

وی معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی را از برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران اعلام و تصریح کرد: واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی کمتر توسعه‌یافته مستقر هستند تا 13 سال و واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی توسعه‌یافته مستقر هستند تا 7 سال از معافیت مالیاتی برخوردار هستند

/تسنیم

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه