شناسایی شهدا قشر کارگر هم زمان با هفته دفاع مقدس:

شهیدی که از شدت عشق به والدین و گذران چرخه زندگی از تحصیل خود چشم پوشید / راه قدس از کربلا می گذرد

کد خبر : 5588
چهارشنبه 7 مهر 1395 - 09:11

شرایط نامساعد اقتصادی خانواده شهید چنعانیان، محمود را به فعالیت واداشت تا علاوه بر تامین مخارج زندگی ، کمک دست پدر و مادر رنج کشیده ی خود گردد لذا در کارخانه سعادت نساجان به کارگری مشغول شد و این علاقه ی فراوان به والدین بود که محمود را به کار وتکاپوی زیاد برای رفع نیازها و گذران امور روز مره وا می داشت.

سال ۵۹ در چنین روزهایی بود که هواپیماهای رژیم بعثی عراق با هجوم خود به آسمان کشورمان و بمباران شهرها جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ایران را رقم زدند. اکنون سی و چندین سال است که از این دفاع می گذرد و ما نسل چهارمی های جنگ هم چنان مبهوت مانده ایم که در آن روزها چه گذشته که هنوز کوچه و خیابان های شهرمان نام و عطر شهیدان را برای ما به یادگار گذاشته اند.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، شهید محمود چنعانیان متولد 10 مرداد ماه 1349 در خانواده ای مذهبی در شهر یزد دیده به جهان گشود اما به دلیل شرایط خانوادگی به شهر آبادان عزیمت و تا سن 5 سالگی در این شهر سکونت گزید، و در نهایت بعد از گذشت این چند سال به محل تولد بازگشته و دوران ابتدایی خود را در این شهر سپری کرد.

بر اساس منابع موجود، شرایط نامساعد اقتصادی خانواده ی این شهید عزیز او را به فعالیت واداشت تا علاوه بر تامین مخارج زندگی ، کمک دست پدر و مادر رنج کشیده ی خود گردد لذا در کارخانه سعادت نساجان به کارگری مشغول شد و این علاقه ی فراوان به والدین بود که محمود را به کار وتکاپوی زیاد برای رفع نیازها و گذران امور روز مره وا می داشت.

محمود که به شدت احترام به والدین را واجب می دانست در سن 17 سالگی با اصرار خانواده ازدواج و پیوند آسمانی خود را رقم زد و در مدت 11 ماه زندگی مشترک با همسر بسیار با وی مهربانان و عاشقانه رفتار می کرد.

مطالعات نشان می دهد، اخلاق پسندیده و عشق به اهل بیت به خصوص سید الشهدا اباعبدالله الحسین (ع) سبب خدمت گذاری وی در مجالس عزاداری شد تا جایی که افراد به شخصه او را به هیئت ها دعوت می نمودند.

گفته ها حاکی از آن است که شهید چنعانیان پس از فراگیری آموزش های نظامی برای اولین بار به جبهه و منطقه فاو اعزام و چندین ماه در سپاه اسلام علیه کفر جنگید و مجددا برای بار دوم در 28 فروردین 67 به منطقه شلمچه برای دفاع از خاک میهن اعزام شد.

شهید چنعانیان سرانجام در تاریخ چهارم خرداد ماه سال 67 در جبهه شلمچه توسط دژخیمان رژیم بعثی عراق شربت گوارای شهادت را نوشید و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

[[{"fid":"12615","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"style":"width: 450px; height: 319px;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

فـرازی از وصیت نامه شهید با دست خط خودش:

[[{"fid":"12616","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"style":"width: 450px; height: 491px;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه