زندگی نامه:

شهید مراد نادری، شهید شاخص بسیج کارگری استان ایلام

کد خبر : 5075
یکشنبه 3 مرداد 1395 - 09:25

شهید مراد نادری از همان ابتدای دوران کودکی مسئولیت پذیر و خانواده دوست بود که با گذر زمان خانواده ی خود را به جمع کثیر مردم کشورش فزونی داد و همواره در جهت خدمت به آنان در جهاد سازندگی می کوشید، وی همچنین در راه رسیدن به قرب و رضای الهی از هیچ تلاشی روی گردان نبود، تا در نهایت بر اثر اصابت بمب شیمیایی هواپیمای دشمن به پرواز عاشقانه و عارفانه درآمد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور: شهید والامقام نادر مرادی در تاریخ 12/3/1329 در یکی از روستاهای فرهنگی کشور با نام روستای بیشه دیده به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانی خود را به همراه خانواده در مناطق عشایر نشین محل تولد خود سپری کرد لذا او فرزند ارشد خانواده ، یار و یاور پدر بزرگوارش و تکیه گاهی محکم برای خواهران و برادرانش به شمار می آمد.

بنا بر مطالعات، نیاز مالی  خانواده وخدمت به آنان او را از ادامه ی تحصیل باز داشت و درس خود را تنها تا پایان مقطع ابتدایی ادامه داد و به فعالیت کشاورزی و دام پروری مشغول شد. وی، با این که سن و سال زیادی نداشت اما به عنوان یک شخصیت بزرگ مورد احترام مردم منطقه قرار گرفته بود.

پژوهش ها حاکی از آن است که این شهید بزرگوار دوران جوانی را در کنار پدر عالی مقام خود  به کشاورزی و دام پروری پرداخت و همچنین در کنار فعالیت های روزمره  دوره های آموزشی کار با ادوات و ماشین آلات راه سازی را آموزش دیده بود و در این زمینه به کسب مهارت پرداخت.

مستندات نشان می دهد که وی در دوران پیروزی انقلاب هم پای مردم منطقه حضور چشمگیری در شکوفایی آن داشت و بعد از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی جز اولین کسانی بود که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) جهت همکاری با جهاد سازندگی لبیک گویان به فعالیت در منطقه ی بخش زرین آباد دهلران مشغول شد.

به گفته ی برخی از دوستان، شهید مرادی در سن 18 سالگی بنا به سنت رسول الله (ص) اقدام به تشکیل خانواده نمود، و حاصل این ازدواج موفق و پربار، چهار پسر و سه دختر است  که هم اکنون همه ی فرزندان وی  با تحصیلات عالیه و مدارج بالای علمی مشغول خدمت به این مرز و بوم هستند.

[[{"fid":"11205","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"style":"width: 450px; height: 564px;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

 

خدمات شهید مراد نادری

شایان ذکر است از خدمات ارزنده این  سنگر ساز بی سنگر به مردم، ساخت و بهره برداری از جاده ی این منطقه بوده است که با همت شبانه روزی تمام اهالی روستای بخش زرین آباد و امام زاده ابراهیم قتال (ع) انجام پذیرف  و نکته ی جالب توجه این است که بعد از گذشت چند ده سال از جنگ مردم از او با ویژگی های بارزی چون ایمان ، تقوا ، صداقت در گفتار و رفتار یاد می کنند.

طبق اخرین یافته ها فرمانده گروهان عملیات های خاکی جهاد سازندگی استان ایلام ، با شروع جنگ تحمیلی دوش به دوش دیگر رزمندگان به عنوان سنگرساز بی سنگر در ده ها عملیات بزرگ و مهم، چه در خط مقدم وچه در پشت جبهه حضور فعالی داشت، و برای جاده ی دهلران تا رود کرخه با کمک دیگر جهادگران از سمت پایین جاده خاکریزی طولانی ایجاد کردند که هنوز هم در منطقه جلیزی تا عین خوش آثارش نمایان و مشهود است.

 

نحوه ی شهادت مراد نادری

بررسی ها نشان داد که سرانجام این بسیجی دلیر در تاریخ 11/1/1367 در عملیات والفجر10 در منطقه حلبچه عراق در حین کار بر روی بولدزر و در حال فعالیت و سنگرسازی، در ساعت هفت صبح مورد اصابت مستقیم بمب شیمیایی هواپیما های دشمن قرار گرفت و جان به جان آفرین سپرد و به سوی پروردگار خویش عروج نمود، همچنین پیکر پاکش در تاریخ 13/1/67 در میان حزن و اندوه توسط  دوست داران و عاشقان شهادت در جوار امام زاده سیداکبر(ع)، تشییع و به خاک سپرده شد.

نقش شهید نادری در عملیات های مهم بر هیچ کس پوشیده نیست، هم رزمانش همیشه به ذکر خاطرات و رشادت های وی می پردازند.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

[[{"fid":"11208","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"style":"width: 450px; height: 365px;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

 قسمتی  از وصیت نامه شهید:


بسم الله الرحمن الرحیم

ازاین شهید بزرگوار وصیت نامه مکتوبی بجا نمانده است . آنچه که به عنوان وصیت موجود است بیاناتی است که توسط همرزمان، برادران و یا  خانواده  شهید مراد نادری مکتوب شده و به یادگار مانده است.

دوستان و همرزمان شهید نقل می کنند : شهید قبل از شهادت  در بیانات خود توجه ویژه ای به پیروی از  ولایت فقیه داشتند و ایثار شهادت در راه آرمانهای انقلاب اسلامی الویت اول کارهای او در زندگی بود . همه هم رزمان و دوستانش اورا عاشق واقعی امام خمینی (ره) می دانستند همواره برای حل مشکل مردم پیش قدم بود . در فرصت های مختلف به همسرش می گفت اختیار ادامه زندگی بعد از شهادت من با خودت است در این زمینه مختاری.

 به همسر، پدرو مادر و برادران سفارش بسیار می کرد که بعد از شهادت من در تربیت فرزندانم نهایت تلاش خود را داشته باشید مراقب آن ها باشید.

 تاکید داشت بعد از شهادت رجب فرزند ارشدش، جانشین  او باشد به طوری که  همه  کارهای خانه و سرپرستی ومراقبت از سایر فرزندان را ایشان بر عهد به گیرد.

[[{"fid":"11209","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"style":"width: 450px; height: 323px;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه