شیک سازی مشاغل مشکل تولید نیست/ اقتصاد مقاومتی محور برنامه‌‌های اقتصادی کشور باشد

کد خبر : 215
دوشنبه 6 آبان 1392 - 13:33

دبیر مجمع عالی کارگران با انتقاد از شیک سازی مشاغل آن را درد نظام تولید ندانست و خواستار رسیدگی عمیق‌تر به این مشکلات نظام تولید و جامعه کارگری شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج کارگری کشور، آرش فراز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به رویکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش‌های مختلف اظهار داشت: وزیر معتقد است که فرصت فعالیت مفید در این دولت بیش از دو سال و نیم نیست و نکته همین است که اولویت‌ها براساس مفاد چشم‌اندازها و قوانین احصا و اجرا شود.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با بیان اینکه دولت برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت دارد، گفت: از این رو طرح مباحث غیر اصلی مانند شیک‌سازی عناوین و نام مشاغل موضوع اساسی جامعه کار و تولید نیست و نباید اصل قرار گیرد.

به گفته این فعال کارگری، بازنگری و احیای برنامه‌های مربوط به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید در اولویت قرار گیرد که متأسفانه سال گذشته به خوبی به آن پرداخته نشد.

وی با تأکید بر تبیین شاخص‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری بیان داشت: به نظر می‌رسد چنین مباحثی باید در دستور کار قرار گیرد و تمرکز برنامه‌ها با این رویکرد باشد.

فراز بر ضرورت توجه به فرهنگ کار و ترویج آن در میان جوانان اشاره کرد و روی‌ آوردن به مهارت‌آموزی را یک ضرورت دانست و گفت: پرداختن به راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری نیروی کار، معیشت حداقلی برای کارگران، امنیت شغلی، بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ سود بانکی برای رونق تولید باید اولویت‌های همه بخش‌ها باشد.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور در پاسخ به این سؤال که بسیاری از کارفرمایان با جذب کارگر ساده، حق و حقوق قانونی کارگر ساده را رعایت نمی‌کنند و به همین دلیل استقبال نیز از چنین مشاغلی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: یکی از پیامدهای بروز و افزایش اقتصاد زیرزمینی، چنین رویکردی در بازار کار است که موجب می‌شود کارگر بنا به دلایلی از حضور در این مشاغل خودداری کند، زیرا نیازهای فرد را تأمین نمی‌کند.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه