معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه:

صدور یک میلیون مجوز مشاغل خانگی/اختصاص 380 میلیارد تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان

کد خبر : 139
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 21:36

معاون توسعه کارآفريني و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه در مصاحبه با خبرنگار سایت بسیج کارگری اعلام کرد: در طول دو سال گذشته بر اساس نخستین مصوبه و قانون مجلس شورای اسلامی، مجوز یک میلیون مشاغل خانگی در کشور صادر شده است.

"علي اکبر لبافي‌نژاد" در گفت و گو با خبرنگار سایت بسیج کارگری در حاشیه نشست شورای عالی قشر سازمان بسیج کارگری کشور افزود: در نتیجه به منظور ترویج مشاغل خانگی در کشور، مبلغ 380 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به افراد متقاضی بهره مندی از این نوع مشاغل، اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 670 هزار نفر به بانک برای دریافت این تسهیلات معرفی شدند، گفت: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکنون، 400 هزار نفر موفق به اخذ این تسهیلات قرض الحسنه شده و ابزار کار را خریداری کرده و شغل دلخواه خود را در خانه ایجاد کردند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار سایت بسیج کارگری مبنی بر تعیین میزان دستمزد کارگران کشور در سال آینده، افزود: در مورد این مساله،وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه شورای عالی کار، تصمیمات اصلی را اتخاذ خواهند کرد.

وی اضافه کرد: البته رویکرد اصلی وزارتخانه این است که  گروه های کارگری و کارفرمایی با بررسی اوضاع و احوال اقتصادی کشور و با بنگاه های اقتصادی در زمینه تعیین دستمزد کارگران در سال 92 به نتیجه برسند.

"لبافی نژاد" با بیان اینکه دولت، اصولا مداخله زیادی را در این بخش نخواهد داشت، افزود: شورای عالی کار و گروه های کارگری و کارفرمایی با یکدیگر توافق خواهند کرد.

وی درپاسخ به این سوال که وضعیت استخدام کارگران  از سوی کارفرمایان به چه صورت خواهد بود، نیز گفت: بنگاه های اقتصادی بر اساس نیاز خود  و توسعه فعالیت هایشان، جذب نیرو می کنند.

"لبافی نژاد"  با بیان اینکه آنها شیوه خاصی برای آگهی کردن استخدام ها ندارند، گفت: اما در بخش اشتغال کشور در طول 11 ماهه امسال، حدود 600 هزار نفر جوینده کار داشتیم.

وی ادامه داد: از این تعداد، 700 نفر کاریاب برای اشتغال به ما مراجعه و ثبت نام کردند.

به گفته وی، امسال، در مجموع، حدود 190 هزار نفر از تعداد جویندگان کار در کشور از طریق کاریابی ها جذب شدند.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه