صرفه‌جویی 4 میلیاردی با ساخت دو دستگاه تست تراکتور به همت کارگران

کد خبر : 807
شنبه 1 آذر 1393 - 09:59

کارگران کشورمان با ساخت دو دستگاه تست تراکتور موفق به صرفه‌جویی 4 میلیارد تومانی در اقتصاد کشور شدند.

شورش خاطری، نماینده طرح از پایگاه تراکتورسازی کردستان در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور  گفت: ما با تولید دستگاه‌های «تست کنترل کششی سیستم هیدرولیک تراکتور» و «تست دیفرانسیل و قفل دیفرانسیل تراکتور» قادریم نواقص وارد بر تراکتور در خط تولید در مرحله مونتاژ کردن را تشخیص دهیم.

وی با بیان اینکه تا پیش از این تراکتورها سر مزرعه تست می‌شدند و از 10 تراکتور ساخته شده هشت مورد دچار اشکال هستند، افزود: 15 درصد از تراکتورسازی‌های کشور در ناحیه قفل دیفرانسل دچار مشکل هستند در حالی که ما با استفاده از دستگاه «تست دیفرانسیل و قفل دیفرانسیل تراکتور» می‌توانیم 15 درصد اشکال را به نزدیک صفر درصد کاهش دهیم و حدود 4 میلیارد تومان در اقتصاد کشور صرفه‌جویی کنیم.

این کارگر نخبه با بیان اینکه این دو دستگاه مورد تایید دانشگاه‌های کردستان، تهران، تربیت مدرس و سپس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی قرار گرفته است، افزود: پس از مورد تایید قرار گرفتن این دستگاه‌ها و ثبت بین‌المللی هم‌اکنون در حال دریافت استاندارد بین‌المللی آنها هستیم.

خاطری با اشاره به قطعات این دو دستگاه نیز گفت: دستگاه «تست کنترل کششی سیستم هیدرولیک تراکتور» از قطعات هیدروکسی برای اعمال نیرو و مدارهای اندازه‌گیری، دستگاه «تست دیفرانسیل و قفل دیفرانسیل تراکتور» نیز از یک سری مدارهای هیدرولیکی، تنوماتیک، الکترونیکی، کنترل و ابزارهای اندازه‌گیری برای ارزیابی نحوه عملکرد تراکتور ساخته شده‌اند.   

وی با بیان اینکه این دو دستگاه قابلیت بکارگیری بر روی تمام تراکتورهای جدید دنیا را دارد، خاطر نشان کرد: استفاده در کارهای تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها از دیگر کاربردهای این دستگاه است.

خاطری، تولید انبوه این دو دستگاه و جهانی شدن آنها را منوط به حمایت مسئولان دانست و افزود: در کشور ما استقبال چندانی از تولیدات نمی‌شود و تمایل بیشتری به واردات دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه