استاندار اصفهان:

ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای برای شناسایی ظرفیت‌های درون شهرستان‌ها/ ضعیف‌تر شدن وضع اقتصادی خواسته دشمنان است

کد خبر : 9628
دوشنبه 22 آبان 1396 - 10:35

استاندار اصفهان در اولین گردهمایی فرمانداران سراسر استان به ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای برای احصای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و امکانات موجود شهرستان‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، محسن مهرعلیزاده بعدازظهر امروز در اولین گردهمایی فرمانداران استان با بیان اینکه آب مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مسئله‌ی اصفهان است، گفت: بسیاری از شهرستان‌های استان درگیر خشک‌سالی و کمبود آب هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به قرارگیری این استان در منطقه خشک کشور، گفت: بیش از درصد خاک استان در مناطق کویری قرارگرفته است، دیگر مناطق استان نیز اغلب یا خشک هستند یا در سال‌های اخیر با کاهش بارندگی مواجه بوده‌اند.

* مدیریت کلان آب زاینده‌رود در سطح کلان دچار اختلالات قانونی شده است

وی با تأکید بر لزوم مدیریت کلان آب از سرچشمه زاینده‌رود تا تالاب گاوخونی، اظهار کرد: این مدیریت دچار اختلالات قانونی در سطح کلان شده که باعث عدم سازمان‌دهی برداشت‌ها در این حوضه شده است.

مهرعلیزاده با اشاره به وضعیت نامناسب استان در خصوص زاینده‌رود، گفت: علی‌رغم تلاش‌های زرگرپور استاندار سابق اصفهان که خود از متخصصان آب به شمار می‌رود، امروز مسئله آب به یک مشکل بحرانی در منطقه تبدیل‌شده و رفع این مشکل تلاش بیشتر فرمانداران و مسئولان استان را می‌طلبد.

استاندار اصفهان آب و مسائل زیست‌محیطی را دو مشکل عمده اصفهان عنوان کرد و افزود: جانمایی نادرست برخی صنایع و تمرکز در این استان و شهر اصفهان بخشی از مشکلات زیست‌محیطی را رقم‌زده است که زمینه‌ی خشک‌سالی و ایجاد گردوغبار را نیز در منطقه فراهم کرده است.

وی بخشی از نرخ بالای بیکاری در استان اصفهان را ناشی از بروکراسی اداری دانست و گفت: اشتغال یکی از مسائل جدی استان است.

مهرعلیزاده اظهار کرد: استان اصفهان در ذهن مردم بیرون از این استان، یک استان برخوردار تصور می‌شود ولی نرخ بیکاری در استان اصفهان حداقل دو درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

* نرخ بیکاری استان مطلوب نیست

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های خوب داخل استان، گفت: با توجه به نیروی انسانی فعال و کوشا، دانشگاه‌های ممتاز با تولیدات علمی خوب، امکانات سیاحتی و گردشگری و دیگر سرمایه‌ها و ظرفیت‌ها در استان اصفهان بالا بودن دو درصد نرخ بیکاری اصفهان از میانگین کشوری مطلوب نیست و این مسئله به بالا بودن بروکراسی اداری و کاغذبازی‌ها مرتبط است.

وی گفت: اگر این روند ادامه یابد استاندار، فرماندار و مدیران مسئول هستند چراکه مسئولان ایجادکننده‌ی بروکراسی و توسعه‌دهنده‌ی آن هستند.

مهرعلیزاده با تأکید برجذب سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: امکانات زیادی در اصفهان وجود دارد و اگر نمی‌توانیم این سرمایه‌ها را جذب کنیم به عملکرد مسئولان بازمی‌گردد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اغلب مسئولان هم‌رزم شهدا و ایثارگران بوده‌اند، گفت: اکنون‌که از آن قافله نورانی بازمانده‌ایم باید تلاش کنیم و با هدایت و جذب سرمایه‌گذاران، حامی و سرباز سرمایه‌گذار باشیم.

وی تصریح کرد: اگر در این مرحله از انقلاب سرمایه‌گذاران جذب نشوند، مدیران کم‌کاری کنند و سرمایه‌گذاری صورت نپذیرد آینده روشنی نخواهیم داشت.

مهرعلیزاده ضعیف‌تر شدن وضع اقتصادی کشور را خواسته دشمنان عنوان و تأکید کرد: اگر تدبیری اندیشیده نشود خدای‌ناکرده با مشکل مواجه خواهیم شد.

* نگاه و اتکا به منابع داخلی استان، مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برطرف‌کننده مشکلات اقتصادی استان

استاندار اصفهان نگاه و اتکا به منابع داخلی استان، مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را برطرف‌کننده مشکلات دانست و اظهار کرد: یکی از راه‌های اصلی این است که با سعه ی صدر و دید وسیع‌تر به مسائل نگاه کنیم و برآورد مناسبی از میزان سرمایه‌گذاران در شهرستان‌ها داشته باشیم.

وی خواستار برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذاری در داخل شهرستان‌ها با حضور سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی شهرستان و سرمایه‌گذاران دیگر استان‌ها شد و گفت: بنا بر فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال نیازمند اقدامات عملیاتی یعنی عمل، تولید و اشتغال است و باید از مرحله حرف و شعار خارج شویم.

* انتظارات استاندار از فرمانداران سراسر استان اصفهان

مهرعلیزاده خطاب به فرمانداران سراسر استان، گفت: انتظار دارم که بر روی منابع داخلی شهرستان و سرمایه‌گذاران متمرکز و در جذب سرمایه‌گذار تلاش کنید.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید تا یک هفته‌ی آینده ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و امکانات موجود در شهرستان‌ها احصاء و به استانداری اعلام گردد تا فهرست کاملی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم برای دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی کنیم.

وی از آمادگی مدیریت استان برای تفویض اختیار در مسیر کاهش بروکراسی اداری به فرمانداران خبر داد.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه