مبدع جوان استان اصفهان مطرح کرد:

ضرر توقف یک ساعته یک خط تولید در فولاد صبا 60 میلیون تومان برآورد شد / جایگزینی مدادهای ولو کنترلی صرفه اقتصادی 4 میلیاردی به همراه داشت

کد خبر : 5666
سه شنبه 13 مهر 1395 - 11:32

مخترع کارخانه فولاد صبا گفت: پروِژه جایگزینی مداد های داخلی ولو کنترلی با صرفه اقتصادی 4 میلیاردی از توقف خط تولید کارخانه فولاد مبارکه جلوگیری کرد که طبق بررسی های به عمل آمده توقف یک ساعته این خط تولید زیان حداقل 60 میلیونی به همراه داشت که به لطف خدا از آن جلوگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، براساس تعریف ثبت شده در استاندارد  ISA-S75.05 شیر کنترل (CONTROL VALVE) ابزاری است که با اعمال نیرویی غیر از نیروی دست عمل می کند. کنترل ولو یا شیر کنترل به تنظیم میزان جریان سیال در یک سیستم کنترل فرایندی می پردازد، کنترل ولو شامل یک شیر است که به یک مکانیزم محرکه، که توانایی تغییر عامل کنترل کننده سیال را دارد وصل است .

 این تغییری که شیرهای کنترل هیدرولیکی ایجاد می کنند براساس سیگنالی است که  این شیرها از سیستم کنترل دریافت می کند. شیر وسیله ای است که درکنترل کردن جریان و فشار سیالات استفاده می شود.

افشین اصغر نژاد مبدع استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور بیان کرد: پروِژه جایگزینی ولو کنترلی با صرفه اقتصادی 4 میلیاردی از توقف خط تولید کارخانه فولاد مبارکه جلوگیری کرد که طبق بررسی های به عمل آمده توقف یک ساعته این خط تولید زیان حداقل 60 میلیونی به همراه داشت که به لطف خدا از آن جلوگیری شد.

وی افزود: ولو کنترلی که انحصارا تحت اختیار کشور آمریکاست در صنایع فولاد، هواپیما سازی و ... با کاربرد بسیار پر اهمیتی روبروست ، اما تحریم های حاکم بر کشور ورود قطعات آن را ممنوع ساخت لذا به کمک یک تیم از مهندسین جوان کشورمان تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از خسارت های اقتصادی و عدم توقف خطوط تولیدمان با تغییر تاکتیک معضل مدادهای داخلی ولو کنترلی را حل کنیم.

اصغر نژاد درباره تغییر روش قطعه مدادی تصریح کرد: در این جایگزینی مداد های کنترلی که در اختیار داشتیم را جایگزین مداد های داخلی موجود در ولو کنترلی کرده و با همکاری واحد هوش مصنوعی 300 برنامه بر روی مداد های جدید پیاده کردیم تا ولو بتواند به خوبی به فعالیت پیشین خود ادامه دهد.

این کارمند با سابقه فولاد صبا از تاثیر خوب حلقه های صالحبن ابراز خرسندی کرد و اظهار نمود: تمام مشکلات فنی و مهندسی کارخانه در حلقه های صالحین به اشتراک گذاشته می شود و با همکاری مهندسین بسیجی راه های جایگزین و اختراعات تازه برای جلوگیری از توقف خطوط پیشنهاد می گردد ؛ امید برآن است که حتی با رفع موانع تحریم این خلاقیت ها رو به رشد نهد و مسئولین از جوانان پر استعداد ما طراحی و ساخت دستگاه ها و قطعات را بیش از پیش طلب نمایند چرا که ما می توانیم...

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه