به دست کارگر نخبه ایرانی:

طراحی پنل های سبک سازی شده چوب

کد خبر : 14023
سه شنبه 5 آذر 1398 - 09:34

طراحی و ساخت پنل های سبک سازی شده چوب برای اولین بار در کشور توسط کارگر نخبه بسیجی سید محسن حسینی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، با توجه به عدم دارا بودن ذخایر کافی چوب در کشور و نیاز به این ماده مهم در صنایع به جهت ساخت انواع محصولات چوبی، استفاده از پنل های چوبی بیش از پیش شده و نیاز به این محصول کارگر نخبه بسیجی، سید محسن حسینی را بر آن داشت تا پنل های سبک سازی شده چوب را طراحی و تولید کند.

پنل های سبک سازی شده چوب تا قبل از این در انحصار یک شرکت آلمانی بوده که با توجه به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان از ورود این نوع محصولات به کشور جلوگیری می شد.

سید محسن حسینی کارگر بسیجی شرکت صنعتی چوب شمال، در مصاحبه ای با خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: با توجه به اینکه این پنل ها باعث می شود 30 درصد مصرف مواد اولیه سلولزی کاهش پیدا کند و در عین حال محصولات سبک تری را تولید کند، از نظر خواص آکوستیکی نیز بهتر از محصولات تمام چوب می باشد.

کارگر نخبه بسیجی در ادامه افزود: این محصول کاربردی که مصرف چوب برای تولید " ام دی اف " و "نئوپان " را تا 30 درصد کاهش می دهد، در قالب یک نمونه آزمایشگاهی تولید و مورد تست های اولیه قرار گرفت و پس از تایید نمونه های پایلوت آن تولید شد، نکته قابل توجه اینکه نمونه های تولید شده با خواص و کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های مشابه و خارجی آن می باشد.

حال با دست پیدا کردن به دانش فنی برای تولید این محصول امکان تولید صنعتی آن مهیا شده و انتظار می رود که با کمک و یاری مسئولان و همت و غیرت جوانان کشور علاوه بر رفع نیاز داخل، این محصول با کیفیت را که در انحصار کشور هایی محدود می باشد، صادر و توان خود را به جهانیان ثابت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه