نیلی‌احمدآبادی در گفتگو با «بسیج»:

ظاهرا هدف از «برجام 2» ورود چالش از بیرون به داخل نظام است

کد خبر : 4062
چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 11:24

نیلی احمدآبادی استاد دانشگاه شیراز تاکید کرد: چالش با آمريكا كم شده حالا نوبت به انتقال چالشها به داخل است. شايد منظور از برجام "دو" همين باشد؟؟! در اين حالت قواي نظام در داخل در يك كنش و واكنش فرسايشي وارد شده و ماهيتا دچار استهلاك شده و موضوع دشمن به فراموشي سپرده مي شود.

حسن نیلی احمدآبادی استاد تمام دانشگاه شیراز و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات رئیس جمهور در جمع مردم استان یزد و تمجید از رئیس جمهور اسبق یکی از عناصر فتنه 88 اظهار داشت: طرح مسائلي كه افكار عمومي را به سمت يك موضوع خاص جهت دهي نمايد، اين مسئله را به ذهن متبادر مي كند كه دولت شايد در وعده هايي كه در خصوص رونق اقتصادي و عبور از ركود داده بود، دست آورد زيادي نداشته است، بنابراين بايد ببينم رسانه اي شدن مسائلي كه ماهيتا در اختيار قوه مجريه نيست، چه دست‌آوردي را ميتواند داشته باشد؟!

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه توضیح داد: در يك دوره اي عده اي در كشور به دنبال تنش زدايي يك طرفه با نظام سلطه بودند، در همان دوره ايران جزء محور شرارت ناميده شد و در همان دوره تلاش مي شد چالش ها را از خارج به داخل و بين قوا منتقل كنند. مثلا بين قوه قضائيه و مقننه و يا قوه قضائيه و مجريه.

نیلی عنوان کرد: اكنون نيز به نظر مي رسد استراتژي مشابهي در پيش گرفته شده است؛ چالش با آمريكا كم شده حالا نوبت به انتقال چالشها به داخل است. شايد منظور از برجام "2" همين باشد! در اين حالت قواي نظام در داخل در يك كنش و واكنش فرسايشي وارد و ماهيتا دچار استهلاك شده و موضوع دشمن به فراموشي سپرده مي شود.

این استاد دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: در يك تحليل خوشبينانه، بايد گفت كه طرح موضوعاتي كه ماهيتا در اختيار قوه مجريه نيست، ممكن است با انگيزه فرافكني صورت گيرد، تا كسي مثلا از دست آورد برجام نپرسد؛ از اينكه رونق اقتصادي ايجاد نشد و مثلا چرا شتاب رشد علمي كشور كاهش پيدا كرده است؛ بازي با افكار عمومي روشي است براي انحراف از چالشهاي اصلي كه قوه مجريه با آن مواجه است، از وعده هاي انتخاباتي كه بخصوص در زمينه رونق اقتصادي محقق نگرديده است.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه