عارف کاملی که از هیچ کالای خارجی استفاده نکرد+ عکس

کد خبر : 522
یکشنبه 29 مرداد 1391 - 23:13

آیت الله کوهستانی را ملاقات کردم در حالی که هیچ آثار لباس خارجی در پوشش ایشان ندیدم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری،‌ بزرگان دینی و عارفان ایران اسلامی از دیرباز بر مصرف کالاها و وسایلی که با دست‌ خود و یا هموطنانشان ساخته‌شده‌اند تأکید داشته و در زندگی خود از این کالاها استفاده کرده‌اند.

بر همین اساس روایت‌های مختلفی از زندگی بزرگان وجود دارد که خواندنشان درس‌های آموزنده بسیاری برای زندگی دوران معاصر دارد.

یکی از روایات ز ندگی مرحوم آیت الله محمد کوهستانی را می‌خوانید:

«مرحوم آقا جان کوهستانی از لباس های پشمی و قیمتی در منزل استفاده نمی کرد، لباس های او: پیراهن، قبا، عبا، عمامه، شلوار و جوراب همگی از جنس کرباس بود که آن را بعضی مؤمنان دامغان یا برخی از اشخاص معتمد روستاهای هزار جریب تهیه می کردند.
در واقع تمام لباس های ایشان سنتی و ایرانی بود، وقتی یکی از دوستان آیت الله شعرانی از تهران به دیدن ایشان آمده بود پس از بازگشت ، آیت الله شعرانی از وی پرسید: آقای کوهستانی را چگونه یافتید؟
گفت: آیت الله کوهستانی را ملاقات کردم در حالی که هیچ آثار لباس خارجی در لباس ایشان ندیدم. ظرف های چینی در منزل نداشت به جز چند پارچ چینی موروثی که از آن ها استفاده نمی شد.
تمام ظروف منزل آقا از مس یا ظروف گلی سفالی بود که آن را سفالگر معین و مورد اطمینان پخته بود.
قاشق های غذاخوری همه چوبی بودند و برای مهمانان طعام با برکت خانه معظم له در چنین ظرف هایی بسیار لذیذ و فراموش نشدنی بود، در حالی که طعام و پذیرایی ایشان یک کاسه آش و یک قرص نان محلی بیش نبود.»

آیت الله ' محمد كوهستانی ' معروف به آقاجان، كه از علمای سرشنانس و مورد احترام مردم مازندران بود ، هشتم اردیبهشت ماه سال 1351 بر اثر بیماری و كهولت سن در گذشت و در جوار بارگاه امام هشتم در مشهد مقدس آرام گرفت و به دیدار معشوق شتافت.

وی در زهد و پارسایی به روایت بسیاری از علمای هم‌عصر خود عارف کامل بوده است.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه