سردار محمدرضا نقدی در همایش "اقتصاد سیاه":

عده‌ای بر این عقیده‌اند که نباید فسادها را بازگو کرد

کد خبر : 6308
یکشنبه 7 آذر 1395 - 08:50

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیاری سعی کردند زندگی امام راحل و امام حاضر را آلوده به این گونه فسادها کنند اما زندگی امام راحل....

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، سردار محمدرضا نقدی  در اولین همایش حقوقی مبارزه با مفاسد اقتصادی و اشرافی گری با عنوان اقتصاد سیاه گفت: مفاسدی که به وجود آمده و کشف شده دشمن بر اساس آنها می خواهد بگوید کشور در مبارزه با فساد ناتوان است اما وقتی نگاه می کنیم می بینیم چیزی در بخث مبارزه کم نداریم و در هر دو جنبه پیشگیرانه و پیگیرانه در مبارزه با فساد قدرتمند هستیم.

وی افزود: خداوند در قران درباره ربا می گوید که ربا جنگ با خدا است. یعنی قران به طور جدی پیشگیری را مد نظر قرار داده است همچنین مساله تقوا یک مساله جدی به عنوان یک عنصر بازدارنده در مبارزه با فساد است.

سردار نقدی گفت: این در صورتی است که در ایدئولوژی های دیگر چنین عنصری وجود ندارد لذا مکتب ما هم از لخاظ ایجابی و هم سلبی کامل است. چون درباره سارق می گوید که دست سارق را قطع کنید. لذا هم در جنبه پیشگیری هم مجازات ها برخوردها و روش ها در مکتب اسلام بسیار جدی است پس نمی توان گفت که مکتب اسلام توانایی مبارزه با فساد را ندارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: بسیاری سعی کردند زندگی امام راحل و امام حاضر را آلوده به این گونه فسادها کنند اما زندگی امام راحل و حاضر قابل مشاهده است و بسیار اعجاب انگیز است که حتی در خانواده رهبر انقلاب هم هیچ لغزشی دیده نمی شود.

وی افزود: در حالی که مدیریت در خانواده ها کار مشکلی است و بسیاری از افراد از کنترل مدیریت خانواده ها جدا می شوند باید بررسی کرد که با این اوصاف چرا در جامعه اسلامی با چنین رهبرانی چنین اتفاقاتی می افتد.

سردار نقدی تصریح کرد: بسیاری می گویند که نباید این فسادها را بازگو کرد چون مردم مایوس می شوند و آبروی نظام دچار خدشه می شود باید در پاسخ به این افراد گفت وقوع فساد بد است اما بیان و برخورد با آنها نه تنها بد نیست بلکه بسیار خوب است.

وی ادامه داد: تا زمانی که میارزه جدی با فساد وجود دارد بیان آن لطمه ای به حیثیت نظام نمی زند در زمان حکومت امیرالمومنین هم همینگونه بوده است و با فسادها برخورد می‌شده است لذا مشکل زمانی است که مبارزه با فساد جدی نباشد و در آن زمان مخفی کردن فساد بسیار بد است و اعتبار نظام را خدشه دار می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: البته عده ای می‌گویند که بیان فسادها در مقابل کشورهای دیگر بد است و آبروی ما را می برد این حرف هم اشتباه است چون وقتی مبارزه جدی وجود دارد مشکلی نیست در صورتی که در دیگر کشورها مثل کشورهای عربی فساد به صورت سیستماتیک وجود دارد.

وی افزود: مثلا آقازاده عربستانی حق ندارد بگوید در کشور ما فساد وجود دارد چون کسی که رویزرویس الماس نشان سوار می شود در خالی که بسیاری از مردم آن زیر خط فقر هستند نباید این حرفهای بی ارزش را بگوید.

 

منبع خبر/ سازمان بسیج مستضعفین

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه