در قم برگزار شد؛

عصر شعر دفاع مقدس گرامیداشت شهدای کارگر و مدافعان حرم

کد خبر : 5614
چهارشنبه 7 مهر 1395 - 19:17

نشست عصر شعر دفاع مقدس گرامیداشت شهدای کارگر و مدافعان حرم، با حضور مسؤولان فرهنگی، اجرایی، نطامی و جمعی از شاعران در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور،نشست عصر شعر دفاع مقدس، گرامیداشت شهدای کارگر و مدافعان حرم، عصر امروز، با حضور سرهنگ علی نژاد جانشین سازمان بسیج کارگری کشور، حجت الاسلام عباس دانشی، رییس اداره کل ارشاد اسلامی قم، ، سرهنگ حافظی بیطرفان، فقهی ،حجت الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری مدیرکل  کتابخانه‌های عمومی قم ، به همت سازمان بسیج کارگری کشور و سازمان بسیج کارگری قم ،سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل ارشاد اسلامی استان در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد قم برگزار شد.

 در این نشست جمعی از شاعران آیینی قمی سروده­‌های خویش درباره ارزش های دفاع مقدس و شهدای کارگر و شهید برونسی را خواندند.

شاعرانی همچون علیرضا بدیع، محمد کاوه، حجت الاسلام بابا میری، ترکمن السادات حسینی؛ عباس احمدی و احمد علوی سروده‌های خویش را بیان کردند.

در بخشی دیگر از این مراسم، سرهنگ سبحان علی‌­نژاد، جانشین سازمان بسیج کارگری با بیان این که شهید برونسی شاخص ترین شهید قشر کارگری است، گفت: در کتاب خاک­‌های نرم کوشک به سیره زندگی این شهید بزرگوار پرداخته است و  مستند کوتاهی درباره وی تولید و از شبکه­‌های مختلف صدا و سمیا پخش شده است و همچنین فلیم سینمایی به کبودی یاس، برگرفته از زندگی این شهید تولید شده است.

وی به تبیین برنامه ها و فعالیت های بسیج کارگری پرداخت و افزود: دبیرخانه ستاد یادوراه شهدای کارگری در سال 94 با هدف شناسایی ایثارگران و شهیدان قشر کارگر در هشت سال دفاع مقدس شروع به فعالیت کرد.

علی نژاد با بیان این که نخستین یادواره سراسری شهدای کارگر در بهمن ماه امسال برگزار می شود، گفت: 12 یادوراه شهدای قشر کارگر در استانهای مختلف کشور برنامه ریزی شده است که به مرور تا بهمن ماه امسال برگزار می شود.

جانشین سازمان بسیج کارگری افزود: نخستین عصر شعر دفاع مقدس  در شهر قم برگزار می‌­شود، 5 برنامه عصر و شب شعر دفاع مقدس با هدف بزرگداشت شهیدان کارگر برنامه‌ریزی شده است تا ابنکه  شاعران جوان سروده­‌های خویش را عرضه کنند.

 علی نژاد عنوان داشت: در سازمان بسیج کارگری تدوین بیش از  35 کتاب و تولید 5 مستند تلویزیونی درباره شهدای شاخص کارگری استان و کشور برنامه ریزی شده است.

در بخش دیگر از این نشست حجت الاسلام دانشی به ضرورت ترویج ارزش‌های دفاع مقدس به وسلیه ادبیات و شعر تأکید کرد و گفت: امروز شاعران رسالت ترویح ارزشهای دفاع مقدس برعهده دارند، شاعران در سالهای پیروزی انفلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با اشعار خویش مردم را ترغیب بر حضور پرشور در صحنه­های مبارزه و میدان جنگ کردند.

همچنین در این نشست استاد علی مجاهدی به تبیین شعر آیینی پرداخت و گفت: هر شعری که در برگیرنده محتوای دینی و وحیانی باشد در قلمرو شعر آینی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است در این مراسم از کتاب آشیانه گزیده ای از سروده‌های شاعران قمی رونمایی شد که در جشنواره شعر آشیانه در سال 94 در چهار مرحله برگزار شد و اشعار برگزیده آن در کتاب آشیانه جمع آوری شده است./

[[{"fid":"12710","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"480","width":"612","style":"width: 450px; height: 353px;","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"12724","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"480","width":"640","style":"width: 450px; height: 338px;","class":"media-element file-default"}}]]

برای دیدن گزترش تصویری این مراسم بر اینجا  کلیک کنید

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه