به همت بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر:

غسل، تکفین و خاکسپاری اجساد کرونایی با تلاش کارگران بسیجی

کد خبر : 14948
شنبه 30 فروردین 1399 - 11:23

مراسم غسل، تکفین و خاکسپاری فوت شدگان کرونایی به همت حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات حضرت رسول(صل الله علیه وآله وسلم) و بسیجیان کارگر پایگاه حبیب ابن مظاهر شهرداری برازجان در حال انجام می باشد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، با تو جه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور متأسفانه عده ای از هم وطنان عزیزمان گرفتار این ویروس شده و تعدادی نیز فوت کرده اند که این رخداد جامعه بزرگ کارگری را متأثر و اندوهگین ساخته است .

بسیاری از کشورها به خصوص کشور های به ظاهر متمدن و پیشرفته غرب به گونه ای خاص با افراد مبتلا به این ویروس برخورد می کنند و به شکلی نامناسب اجساد کرونایی را سوزانده و یا در گورهای دست جمعی دفن می کنند و یا بعضا آنها را رها می کنند.

دین مبارک اسلام اما ارزش زیادی برای کرامت انسان ها قائل می باشد بگونه ای که حتی برای درگذشتگان نیز احترام خاصی قائل می شود.

 در دین مبین اسلام دستوراتی جهت غسل و خاکسپاری اجساد صادر شده است و باید این مهم برای تمامی اجساد رعایت شود، به علت شیوع و فراگیر شدن این ویروس منحوس حتی نزدیکان و افراد خانواده متوفیان حاضر به تحویل گرفتن اجساد خود نیستند، اما بسیجیان کارگر پایگاه حبیب ابن مظاهر شهرداری برازجان در اقدامی خداپسندانه  جهت انجام این دستورات الهی، این مهم را با رعایت تمامی اصول بهداشتی از غسل، تکفین، نماز بر پیکر جانباخته، خواندن تلقین و در نهایت خاکسپاری را بصورت کامل انجام می دهند.

ویروس منحوس کرونا با نام کووید 19 که از کشور چین شروع شد تا کنون بیش از 2,251,768 نفر را در جهان مبتلا کرده که در این بین متأسفانه بیش از 154,295 نفر جان خود را از دست داده اند، نکته قابل توجه اینکه کشور آمریکا با بیش از 710,272 نفر مبتلا، ربته نخست در بین کشور ها را دارا می باشد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه