فضای کارخانجات، صنایع و کشاورزی باید متحول شود

کد خبر : 2069
پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 - 12:49

دبیر تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای کارگر آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تعالیم اسلامی کارگر جایگاه والایی دارد و بوسه پیامبر به دست کارگر نشانگر آن است، گفت: کارگران چنان قابلیت دارند که در دوران دفاع مقدس شایستگی و منزلت خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور،دبیر تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای کارگر آذربایجان شرقی، حضور کارگران در دوران دفاع مقدس و ۱۴هزار شهید کارگر را نشان از آن دانست که این قشر از جامعه نه تنها دست از کار در دوران جنگ نکشیدند بلکه در کنار آن دفاع نیز کردند.

محسن رضایی تعهد و تعلق به وطن و قرآن را از ویژگی کارگران در دوران دفاع مقدس خواند و اظهار کرد: این افتخار بزرگی برای کارگران ایرانی است که نه تنها با ابزار کار محصول تولید می کنند بلکه به فکر تولید هویت ایرانی هستند.

رضایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع تحریم ها و مذاکرات هسته ای ادامه داد: دنیای غرب نمی خواهد ایران پیشرفت کند و تبدیل شدن ایران به عنوان قطب در منطقه هراس دارد و پیش از این نیز با تجربه جنگ فهمید که نمی تواند از نظر نظامی در برابر نظام جمهوری اسلامی بایستد.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به سبقه تاریخی و تمدن سازی مردم آذربایجان، بیان کرد: غرب از تمدن سازی و قدرت منطقه ای ایران -که آذربایجان نیز تنها بخشی از آن است-، می ترسد.

محسن رضایی با تاکید به اینکه بدون مجاهدت نمی توانیم به آرمان هایمان برسیم، تصریح کرد: شهدا با مجاهدت خود مسیر را برای ما مشخص کردند که می تواند ما را به هدفمان برساند و اگر دشمن به مفاهیم دوران دفاع مقدس حمله و نسبت به رزمندگان جوسازی می کند نشان می دهد که مسیر شهدا برای آن ها خطر دارد.

وی نهادینه شدن مسئولیت اجتماعی را مهم ترین شاخص در منزلت دادن به کارگران و زندگی و خانواده آن ها عنوان و خاطرنشان کرد: با این مولفه -که در متون غربی نیز امروزه بر آن تاکید دارند و اساس تعالیم اسلامی است- کارگران می توانند در سنگر کار و تلاش موجب پیشرفت و رونق اقتصادی کشور باشند.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر کارگران محیط کارخانه را سنگری برای پیشرفت کشور قلمداد می‌کنند گفت: کارفرمایان نیز نگاه ابزاری به کارگران نداشته باشند و نسبت به زندگی، سلامت و خانواده کارگر احساس مسئولیت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در ۱۰ سال اخیر غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که دستیابی به سود در کسب و کار کافی نبوده بلکه باید در پی برندسازی باشند و برای رسیدن به این هدف چاره‌ای جز احساس مسئولیت در برابر کارگران، بازار، سهامداران و حتی خانه‌های اطراف کارخانه ندارند.

وی اضافه کرد: مفهوم مسئولیت اجتماعی و برادری، صداقت و اخلاق اجتماعی در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه ایرانیان موج می‌زد و به حد اعلای خود رسیده بود از این رو در مقطع کنونی نیز ضروری است تا این مفاهیم در کارخانجات، ادارات و وزارتخانه‌های ما ساری و جاری شود.

رضایی متذکر شد: مشکل حال حاضر ما محیط فرهنگی حاکم درون کسب و کارهای ماست و مجاهدت‌های بزرگی لازم است که این تحول فرهنگی و اخلاق اجتماعی دوباره وارد صنعت و کشاورزی ما شود که در غیر این‌صورت دشمنان خواهند توانست بر ما غلبه کنند.

یادواره شهدای کارگر آذربایجان شرقی به همت سازمان بسیج کارگری سپاه عاشورا در راستای گرامیداشت ۱۴هزار شهید کارگر کشور پیش از ظهر امروز در اداره کل استاندارد استان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه