استاندار آذربایجان‌ غربی:

فعال سازی واحدهای تولیدی راکد استان چشم انتظار همراهی بیشتر بانک ها

کد خبر : 6902
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 07:56

استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۰۷ واحد تولیدی در آذربایجان غربی با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه است.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از خبرگزاری بسیج کارگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۰۷ واحد تولیدی در آذربایجان غربی با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه است.

 قربانعلی سعادت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی اظهارداشت: مشکلات واحدهای تولیدی راکد و بازگشت دوباره آنها به مدار تولید با همراهی بیشتر بانک های عامل حل شدنی است و امیدواریم تا با تامین منابع اعتباری بانک ها، خبر خوش حل این مشکلات را تا دهه فجر امسال به اطلاع مردم استان برسانیم.

وی با بیان اینکه ۳۰۷واحد تولیدی آذربایجان غربی مشکل تامین سرمایه در گردش دارند که از این تعداد ۱۴۸ واحد را با کار کارشناسی بانک های عامل می توان تا دهه فجر به وضعیت احیا رساند عنوان کرد: مشکل ۱۵۹ واحد تولیدی دیگر در آذربایجان غربی نیز با تزریق اعتبار مورد نیاز بانکی و مساله وثیقه های بانکی مرتفع می شود که امیدواریم بتوانیم در این خصوص نیز به نتایج مثبتی برسیم.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: روند حل مشکلات واحدهای تولیدی با تدبیر دولت تدبیر و امید و فعالیت مناسب اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در آذربایجان غربی به خوبی پیگیری می شود و با همراهی بیشتر بانک ها می توان این اقدام جهادی را به نتیجه مناسب رساند.

سعادت با بیان اینکه  بیشترین رویکرد و توجه رفع موانع تولید به مرکز استان و برخی از شهرستانهای دارای واحدهای صنعتی از جمله میاندوآب، مهاباد، خوی و ماکو متمرکز شده است، تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه در شهرستانهایی که از واحدهای تولیدی و صنعتی چندانی برخوردار نیستند، عملکرد بالایی نداریم.

وی بر لزوم توجه به بخش صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری شهرستانهای کم برخوردار بویژه مرزی تأکید کرد و از بانکهای عامل استان خواست تلاش کنند تسهیلات رونق افزا در تولید ۱۴۸ طرح و واحد از مجموع ۳۰۷ واحد و طرح در انتظار دریافت این تسهیلات را تا دهه فجر امسال پرداخت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و پشتیبانی منابع استاندار آذربایجان غربی هم در این نشست با اشاره به اینکه از مجموع واحدها و طرحهای معرفی شده به بانکها متقاضیان ۱۳۹ طرح و واحد به علت کمبود منابع، تسهیلات رونق تولید را دریافت نکرده اند، از مدیران عامل بانکهای استان خواست مشکل کمبود منابع مالی و اعتباری را به طور کتبی به استانداری ارسال کنند تا پیگیری و رفع شود.

نادر صفرزاده مجموع تکالیف مالی گذاشته شده بر عهده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را شامل ۵۶۰ میلیارد تومان و ۴ درصد منابع بانکی استان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۳۰۰ میلیارد تومان تحقق یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق آفرین به ۴۰۰ واحد تولیدی در استان گفت: برای این واحدها ۲ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

جعفر صادق اسکندری افزود: با تداوم فعالیت این تعداد واحد تولیدی در بخش های صنعت و کشاورزی نزدیک به ۲۳ هزار فرصت شغلی در استان تثبیت یا ایجاد شده است.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه