با حضور وزیر نفت

قرارداد جایگزینی 10 هزار تاکسی فرسوده با خودروهای هیبریدی امضا شد

کد خبر : 6982
سه شنبه 12 بهمن 1395 - 07:56

قرارداد جایگزینی 10 هزار تاکسی فرسوده با خودروهای هیبریدی پیش از ظهر امروز با حضور وزیر نفت توسط شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تاکسی‌‌های کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قرارداد جایگزینی 140 هزار تاکسی فرسوده امروز با حضور وزیر نفت، رئیس شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تاکسی‌رانی سراسر کشور، رئیس ستاد حمل‌ونقل و سوخت، دبیر کل اتاق تعاون ایران و معاون امور تعاون، وزیر تعاون در وزارت نفت برگزار شد. 

بر اساس این گزارش، در فاز اول این قرارداد 10 هزار تاکسی فرسوده با تاکسی‌های هیبریدی جایگزین خواهد شد که از محل صرفه‌جویی ‌آنان یارانه به رانندگان پرداخت خواهد شد.

به گزارش فارس، این دستگاه‌ها توسط شرکت‌های داخلی تهیه و تأمین خواهد شد و رانندگان نیز از تسهیلات ارزان قیمت مورد نیاز استفاده خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام علی وکیلی مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اجرایی شدن قرارداد 635 میلیون دلار صرفه‌جویی خواهد شد که در نهایت منجر به صرفه‌جویی 300 میلیون لیتر بنزین می‌شود.

به گفته وی، دستگاه‌هایی جایگزین خودروهای فعلی خواهد شد که نسبت به گذشته پیمایش بیشتری خواهند داشت و صف‌های گاز CNG را تا حد ممکن کاهش می‌دهند. 

وکیلی در ارتباط با لزوم بهینه‌سازی مصرف سوخت در ساختمان‌ها گفت: با وزارت دفاع هم رایزنی‌هایی صورت پذیرفته تا برای بهینه‌سازی سوخت‌ اقدامات جدی انجام شود. 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه