آیت الله علم الهدی:

كارگران عامل اصلي اقتصاد مقاومتي و بنيان و اساس اقتصاد كشور هستند

کد خبر : 310
دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 14:31

سطح توسعه، رشد و رفاه كارگر در يك سراشيبي است و مسئولان بايد درصدد يافتن راه حل مشكلات ريشه‌اي در راستاي افزایش توليد و ايجاد فضاي لازم براي كار در كارخانجات باشند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي در ديدار با جمعي از مسئولان و روساي تشكل‌هاي كارگري و كارفرمايي خراسان رضوی كه در دفتر وي برگزار شد، با اشاره به اينكه قشر كارگر زيربناي اصلي تحول و توسعه اقتصادي در كشور است گفت: كارگران عامل اصلي اقتصاد مقاومتي و بنيان و اساس اقتصاد كشور هستند.

وی افزود: كارگران و عناصر فعال در عرصه توليد و فناوري ازجمله كشاورزان كه هم رديف تلاشگران هستند بايد مورد توجه قرار گيرند زيرا كه زيربناي اصلي تحول و توسعه اقتصادي در كشور هستند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اينكه كارگر به معناي عام به تلاشگران و فعالان عرصه صنعت توليد و فناوري ابلاغ مي‌شود، تصريح كرد: با توجه به اينكه هر ساله مراسم‌هاي مختلفي در هفته كارگر برگزار مي‌شود، اما هنوز مشكلات اين قشر از جمله تفاوت سطح زندگي كارگر با اقشار جامعه و افزايش بيكاري مشاهده مي‌شود.

علم‌الهدي گفت: تغيير در ارتقاء و جايگاه كارگر در كشور و مديريت زنجيره بين توليد و توزيع دو مسئله اساسي درعرصه مديريت كشور است زيرا كه هر كالايي قيمتي دارد و كار مانند كالا است.

وي افزود: كاهش نرخ كار سبب محروميت‌هاي موجود در قشر كارگر مي‌شود و زماني كه عرضه سير صعودي را طي كند نرخ كار كاهش مي‌يابد، بايد برنامه‌ريزي‌هاي لازم در راستاي توجه به حق كارگر و افزايش نرخ كار در كشور شود.

علم‌الهدي با اشاره به اينكه اجرايي شدن دو مسئله ذكر شده سبب ايجاد الگو در كشور مي‌شود، عنوان كرد: اگر دستگاه‌هاي مربوطه زنجيره‌ي بين توليد و توزيع را مديريت كنند توليدكنندگان ضرر نمي‌كنند و كارخانجات با سودهايي كه از فروش كالاي ايراني در بازار به دست مي‌آورند كارخانه‌ها را توسعه مي‌دهند و به این ترتیب با نياز به كارگر نرخ بيكاري كاهش مي‌يابد.

وی با اشاره به اجراي اصل 44 و درخواست از متوليان در راستاي توسعه تعاون بيان كرد: اميدواريم مسئولان به دنبال اقدامي اسلامي و بنيادي در راستاي حل مشكلات قشر كارگر باشند و مشكلات اشتغال و بيكاري را رفع كنند.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه