لاریجانی تاکید کرد:

لزوم تسریع بررسی طرح حمایت از تولید ملی

کد خبر : 636
دوشنبه 18 دی 1391 - 13:21

رییس مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی هر چه سریعتر طرح حمایت از تولید ملی در کمیسیون صنایع مجلس شد.

 

به گزارش سایت بسیج کارگری کشور، «علی لاریجانی» روز یکشنبه با حضور در کمیسیون صنایع مجلس، افزود: به دلیل این که لایحه بودجه 92 بزودی در صحن علنی بررسی خواهد شد، باید طرح حمایت از تولید ملی زودتر از این لایحه به صحن برسد.

لاریجانی، طرح حمایت از تولید ملی را یکی از طرح های بسیار خوب این کمیسیون دانست و افزود: البته این طرح ملاحظاتی دارد و در برخی جاها با ایراد قانون اساسی مواجه است که باید رفع شود در غیر این صورت شامل اصل 75 می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات شهرک های صنعتی، گفت: جلساتی که در این راستا با دولت برگزار شده، بسیار خوب است و باید استراتژی روشنی برای آن تدوین شود.

لاریجانی از اعضای کمیسیون صنابع خواست برای بررسی طرح حمایت از تولید ملی، وقت بیشتری بگذارند تا این طرح هر چه سریعتر در صحن علنی مجلس بررسی شود.

وی در ابتدای سخنان خود، کمیسیون صنایع را یکی از ارکان مجلس دانست و گفت: اهمیت این کمیسیون در شرایط فعلی بسیار زیاد است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی که فشارهای بین المللی به کشور ما زیاد شده است باید در بخش های مختلف بویژه بخش صنایع، استراتژی داشته باشیم.

لاریجانی دامه داد: اگر می خواهیم فشارهای بین المللی را کاهش دهیم باید روحیه، قدرت ایستادگی و مقاومت درونی کشور را افزایش دهیم.

وی توجه به بخش تولید و صنعت را یکی از راهکارهای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رسیدن به اقتصاد مقاومتی دانست.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که بخش صنعت باید از وضعیت فعلی خارج شود، افزود: وضعیت کنونی صنعت کشور مناسب نیست و در این راستا با چالش های زیادی مواجه هستیم.

لاریجانی یکی از راهکارهای بهبود وضعیت صنعت کشور را تقویت آن دانست و گفت: نباید بگذاریم صنعت تعطیل شود بلکه باید آمپول های تقویتی به این بخش تزریق شود تا سرپا بماند.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه