نماینده مردم ارومیه در مجلس:

مسئولان کشوری برای خروج از رکود واحدهای صنعتی بزرگ اقدام کنند

کد خبر : 7247
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 07:22

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی به دست مسئولان استانی قابل حل نیست و بایستی مسئولان کشوری در سطح ملی وارد عمل شوند.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از سازمان بسیج کارگری ارومیه، سید هادی بهادری با اشاره به برطرف مشکل سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی آذربایجان غربی اظهار داشت: 20 درصد از واحدهای اقتصادی که در کمیته رفع موانع تولید بررسی شد مشکل سرمایه در گردش را داشتند که مشکل سرمایه در گردش اکثر این واحدها حل شده است و در این رابطه بالغ بر 120 جلسه تشکیل شده است که نشان دهنده عملکرد خوب استاندار و مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در این زمینه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل فرسودگی واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی بیان کرد: مشکل دیگر واحدهای تولیدی استان فرسودگی ماشین آلات واحدها است، اگر زمانی فردی تصمیم به تولید محصولی گرفته بود اکنون به سبب تعدد مشکلات در این حوزه انگیزه‌ای برای تولید ندارد.

وی مشکل بعضی از واحدها را غیر قابل حل خواند و بیان کرد: با توجه به این که هر صنعت دارای عمر محدودی است لزوماً یک واحد نمی‌تواند تا ابد فعالیت کند و باید به جای آنها واحدهایی به روز و پیشرفته جایگزین تعیین شود تا قدرت رقابت در بازار داشته باشد.

بهادری با تاکید بر لزوم بررسی و ارائه راه حل در سطح ملی و نیز رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ آذربایجان‌غربی گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی واقعاً دارای صنعت بزرگی هستند که از آن‌ها می‌توان به پتروشیمی، فولاد و سیمان اشاره کرد بنابراین برای حل مشکلات این واحدها بایستی اقدامی جدی و در سطح ملی انجام شود چرا که در سطح استانی راه حلی برای این واحدها وجود ندارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مشکل عمده واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی افزود: تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان‌غربی دارای مشکلات اداری از جمله مشکل بیمه و دارایی هستند و باید واحدهایی که مشکل بیمه و دارایی دارند در اولویت قرار گیرند.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: تسهیلات اکثر واحدهای پیش بینی شده برای پرداخت تسهیلات پرداخت شده و در مواردی نیز تا 60 درصد تسهیلات پیش بینی شده پرداخت شده است و می‌توان گفت که بانک‌ها تا حدودی برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان‌غربی کمک کرده‌اند.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه