در گفتگو با مدیر شرکت سیکل ترکیبی کرمان مطرح شد:

مشکلات فراوانی را از سر گذارندیم و اکنون یکی از بزرگترین واحدهای سیکل ترکیبی هستیم

کد خبر : 7023
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 13:27

مدیرعامل شرکت سیکل ترکیبی کرمان گفت: در عرصه تولید برق نیروگاه های سیکل ترکیبی نقش اساسی دارند و اگر آنها دچار مشکل شوند مدار اصلی برق دچار مشکل می شود. ما در این سال ها باوجود مشکلات فراوان سرپا ایستاده ایم و اکنون یکی از بزرگترین نیروگاه های سیکل ترکیبی کشور هستیم.

مجید تیرافکن مدیرعامل شرکت سیکل ترکیبی کرمان در گفتگو با سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد:نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان شامل 12 واحد است که 8 واحد گازی و 4 واحد بخاری آن را تشکیل می دهند و در مجموع هزارونهصد و دوازه مگاوات تولیدی آن است.

 

وی اذعان کرد: این نیروگاه در  زمینی به مساحت 120 هکتار احداث شده است  است که حدود 65 هکتار آن سبز است و باقی را نیروگاه تشکیل میدهد.

 

تیرافکن افزود: تعداد نیروهای نیروگاهی 295 نفر است و حدود 132 نفر هم نیروی شرکت های خدماتی است که به صورت غیر مستقیم با نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان همکاری می کنند. فعالیت اصلی سیکل ترکیبی تولید برق است که به شبکه سراسری منتقل می شود.

 

مدیرعامل شرکت سیکل ترکیبی کرمان ادامه داد: اولین واحد سیکل ترکیبی کرمان  از سال 1378 کارهای نصبش شروع شده و در سال 1380 اولین واحد آن در مدار آمده است و آخرین واحد گازی آن در سال 81 به بهره برداری رسیده است.

 

وی افزود: واحد بخار آن از سال 83 شروع شده است و آخرین واحد ان در سال 87 در مدار قرار گرفته است. البته در بخش واحد بخاری با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنیم که این واحد را تا سر حد تعطیلی برد اما به لطف خدا و تلاش همکاران اوضاع بهتر شده است.

 

تیر افکن تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان دو سال صنعت سبز برگزیده انتخاب شده است و 4 سال در ارزیابی های وزارت نیرو رتبه اولی یا دوم را داشته است، علاوه بر آن هر سال هم افزایش تولید داشته  به طوری که در سال 94 حدود 11 میلیون مگاوات تولید برق  داشتیم.

 

تیر افکن اشاره کرد: در جهت استفاده از تولید ملی و ساخت داخل،  این نیروگاه بسیار فعال بوده است و از دستگاه های مربوطه داخلی استفاده کرده است و علاوه بر آن از شرکت های دانش بنیان ایرانی بسیار کمک گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: سیکل ترکیبی کرمان از متخصصین ایرانی کمال استفاده را کرده است و از نظر کارهای تحقیقاتی با گروه های دانشگاهی ایران همکاری بسیار داشته به صورتی که در سال 89 یکی از مشعل ها دچار مشکل شد و با استعداد و توانایی مهندسان ایرانی سیکل ترکیبی در عرض 3 روز تعمیر شد و وارد مدار شد که بسیار مورد تقدیر قرار گرفت.

 

تیر افکن گفت: در این سال ها سیستم های مختلفی تولید کردیم و افزایش ظرفیت داشته و در هر واحدی حدودا 10 مگاوات افزایش تولید داشتیم.

انتهای پیام

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه