به همت بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس:

مشکلات کارخانه شیر پگاه استان فارس برطرف گردید

کد خبر : 14463
دوشنبه 30 دی 1398 - 11:36

به همت بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس و تلاش مدیران و مسئولان استانی طی جلسات متعددی که برگزار گردید، مشکلات کارخانه شیر پگاه استان فارس برطرف شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، با توجه به برگزاری جلسات متعددی که توسط بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس با حضور افراد مرتبط با موضوع کارخانه شیر پگاه این استان برگزار گردید، تلاش شد تا موانع پیش روی تولید در این کارخانه که در زرقان واقع شده است، برداشته شود.

کارخانه پگاه دارای 15 شعبه در کل کشور می باشد، این15 کارخانه هلدینگی را تشکیل می دهند به نام صنایع شیر ایران.

صنایع شیر ایران 5 شرکت زیرمجموعه دارد که وظیفه بازاریابی و فروش محصولات این 15 کارخانه را در 5 منطقه از کشور انجام میدهند، شرکت بازار گستر پگاه یکی از این نمایتده ها بوده که در شیراز واقع است.

همانگونه که می دانیم، نقدینگی مثل خون در جریان بدنه یک کارخانه تولیدی است که از این طریق حقوق کارگران، بیمه، مالیات، هزینه حامل های انرژی و از همه مهمتر هزینه خرید محصولات اولیه را پرداخت می کند.

کارخانه پگاه فارس در اثر عدم وصول مطالباتش از شرکت بازارگستر پگاه دچار مشکلات عدیده ای شده است که یکی از این مشکلات کاهش تولید در اثر کاهش خرید محصولات اولیه می باشد که ورودی شیر این کارخانه را از 450 تن در روز به 300 تن در روز کاهش داده است.

بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس با توجه به شعار سال "رونق تولید" و رسالت خود در این حوزه وارد عمل شد و جلسه ای با حضور مدیران هردو مجموعه، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی، حبیب زارع مسئول معاونت طرح و برنامه سپاه فجر استان فارس(به دلیل تخصصش در امور مالی) و مدیران مرتبط با این حوزه را تشکیل و به مشکلات این کارخانه مهم استان فارس پرداختند.

در ابتدای جلسه سرهنگ حمیدی مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت کارخانه شیر پگاه از مدیران و مسئولان استانی خواست که با همت  بالا نسبت به برطرف شدن موانع پیش روی تولید در کارخانجات استان قدام برداشته تا به رشد اقتصاد کشور کمک بشود.

 در ادامه و باتوجه به صحبت های مدیران عامل بازارگستر و کارخانه پگاه و جمع بندی های صورت گرفنه موارد زیر مصوب گردید:

1- مقرر گردید بازار گستر در اولین فرصت ممکن نسبت به فروش املاک که حدود 6 میلیارد تومان برآورد اولیه شده است اقدام و مبلغ حاصل از این فروش را بابت بدهی سنوات گذشته به کارخانه پرداخت نماید.

2- مقرر گردید شرکت بازار گستر مبلغ 3 میلیارد تومان ظرف مدت 6 روز کاری از همان روز و هر روز مبلغ 500 میلیون تومان را بابت بدهی سنوات گذشته به کارخانه پرداخت نماید.

3- مقرر گردید بابت بدهی سنوات گذشته، شرکت بازار گستر به صورت میانگین هر ماه مبلغ یک میلیارد تومان به کارخانه پرداخت نماید.

4- مقرر گردید مبالغ مشخص شده در بند های 1 تا3 علاوه بر پرداخت روزانه ای باشد که بازار گستر طبق روال جاری و بابت دریافت محصولات به کارخانه پرداخت می نماید و شرکت بازار گستر سعی بر حفظ سقف فروش بازار وافزایش بازارهای استان های دیگر اقدام نماید.

5- مقرر گردید مطالباتی (برآورد حدود 40 میلیارد تومان) که پرونده آن در مراجع قضایی از سوی بازارگستر درحال پیگیری است، به محض وصول، کل مبلغ بابت بدهی سنوات گذشته به کارخانه پرداخت شود.

6- مقرر گردید مدیر محترم کارخانه به نحوی مدیریت نماید که با این کمک، مشکلات کارخانه را برطرف و تولید مورد نیاز بازار را افزایش و مشکلات کارگران و دامداران برطرف شود.

7- مقرر گردید کارخانه از محل دریافت مطالبات بازارگستر که دریافت می نماید بدهی های دامداران (با اولویت دامداران با ظرفیت تولید شیر کمتر که شکننده تر هستند)را پرداخت نماید.

8- مقرر گردید کارخانه تلاش کند که صادرات و فروش شیر خشک را افزایش دهد و بازار گستر هم نسبت به افزایش فروش محصولات همکاری نماید.

9- مقرر گردید جلسه جمع بندی و بررسی چگونگی اجرای مصوبات در همان روز با حضور اعضای همین جلسه برگزار گردد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه