عضو شورای همفکری بسیج کارگری کردستان:

مشکل اقتصادی کشور با بسیج و عزم ملی امکان پذیر است/ رویکرد جهادی رویکردی زود بازده است

کد خبر : 275
پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 11:50

غلامرضا حیدری معاون برنامه ریزی و توسعه و فناوری سازمان صنعت و معدن استان کردستان با تأکید بر اینکه مشکل اقتصادی کشور تنها با بسیج و عزم ملی امکان پذیر است گفت: مشکل اقتصادی کشور فقط در درون کشور و با بسیج و عزم ملی و الگوی اقتصاد مقاومتی امکان پذیر است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور، غلامرضا حیدری عضو شورای اندیشه و همفکری سازمان بسیج کارگری استان کردستان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزیشان، سال 93 را به عنوان"اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری کردند. همانطور که واضح است، هدف اصلی نهفته در این عنوان آن است که مردم کشورمان به همراه مدیران ادارات و سازمان ها باید در جهت اعتلای کشور، خصوصاً در زمینه های اقتصادی و فرهنگی تلاش کنند.

مردم هیچگاه خود را جدای از نظام و رهبری نمی دانند

معاون برنامه ریزی و توسعه و فناوری سازمان صنعت و معدن استان کردستان عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی مردم نقش اساسی را در کنار دولتمردان دارند و رهبری در تعیین و اعلام عمومی شعار سال، همواره قصد داشته اند، از ظرفیت عمومی مردمی برای حل مشکلات و چالش های بزرگ فراروی کشور بهره گیرند.

وی افزود: این مسأله همچنین نشان دهنده پیوند عاطفی رهبری با امت اسلامی و اعتماد معظم له به مردم است؛ چرا که رهبری اساسی ترین مسائل کشور را با زبانی عمومی با مردم در میان گذاشته و از توان آن کمک می گیرند.

حیدری تصریح کرد: این نوع پیوند و رفتار، موجب استحکام ساخت اجتماعی می شود. بنابراین، مردم هیچگاه خود را جدای از نظام و رهبری نمی دانند و همواره خود را سهیم و شریک در نظام و پیشرفت آن فرض خواهند کرد.

مشکل اقتصادی کشور با بسیج و عزم ملی امکان پذیر است

عضو شورای اندیشه و همفکری سازمان بسیج کارگری استان کردستان اظهار اشت: همانطور که رهبر معظم انقلات(مدظله العالی) همواره فرموده اند، مشکل اقتصادی کشور فقط در درون کشور و با بسیج و عزم ملی امکان پذیر است و برای آن الگوی اقتصاد مقاومتی را معرفی نموده اند.

وی افزود: دو مؤلفه اقتصاد و فرهنگ در کنار سیاست و علم، از مهم ترین مؤلفه های درونی یک نظام حاکمیتی هستند و این مؤلفه ها در تعامل با یکدیگر، اداره ی کشور را به نحو مطلوب ممکن می سازد.

حیدری ابراز داشت: فرهنگ هویت انقلاب ماست و انقلاب ما علاوه بر آنکه یک انقلاب فکری، سیاسی، اجتماعی و ... بوده، اصالتاً یک انقلاب فرهنگی است.

رویکرد جهادی رویکردی زود بازده است

معاون برنامه ریزی و توسعه و فناوری سازمان صنعت و معدن استان کردستان عنوان کرد: رویکرد جهادی رویکردی تحرک افزا، نشاط آفرین و زود بازده است که ضوابط و روابط جاری در آن بر مدار انجام تکلیف شرعی و مسئولیت در پیشگاه الهی تنظیم و اجرا می شود.

وی افزود: در رویکرد جهادی افراد درون سازمان باید با اعتقاد و ایمان راسخ، تمام همت خویش را برای تحقق اهداف به کار گیرند و نسبت به یکدیگر هم افزایی داشته باشند و نهایت تلاش خود را در جهت تحصیل رضای پروردگار و رسیدن به مقام قرب حضرت حق بکار گیرند.

پیشرفت اقتصاد نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی و عزم ملی است

عضو شورای اندیشه و همفکری سازمان بسیج کارگری استان کردستان عنوان کرد: در پی نامگذاری سال 93 به نام "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" از سوی مقام معظم رهبری، علاوه بر همت جهادی در بخش اقتصاد نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی و عزم  ملی برای تولید داخلی بهتر و بیشتر و تغییر میانگین کار مفید در ایران به همراه توسعه دولت الکترونیک هستیم.

وی افزود: موضوع دیگری که در رابطه با شعار امسال باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد مقوله فرهنگ و ارتقای آن در بخش مقابله با تبلیغات رسانه ای دشمنان است.

حیدری خاطر نشان کرد: رسانه های استکبار روی ماهواره، اینترنت و تبلیغات روانی کار می کنند تا شاید از طریق فرهنگ بتوانند علاوه بر اینکه مردم را از انقلاب اسلامی فاصله دهند شرایط را برای مصرف هرچه بیشتر کالاهای صادراتی بنجل فراهم کرده و اقتصاد ایران را هر روز به دنیای خارج وابسته تر کنند.

کارخانه های تعطیل باید به سرعت فعال شوند

معاون برنامه ریزی و توسعه و فناوری سازمان صنعت و معدن استان کردستان گفت: ما باید کارخانه هایی را که در سال گذشته تعطیل شدند را به سرعت فعال کنیم و از واردات کالاهایی که تجهیزات و کارخانه های تولید آنها در داخل خاک می خورد جلوگیری کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال در پروسه تولید فولاد به یکی از صادر کننده های سنگ آهن بدل شده ایم و دیگر این چینی ها هستند که برای ما فولاد تولید می کنند.

حیدری بیان داشت: اگر تولید کشور دوباره رونق یابد، در این صورت هم کارخانه هایی که تعطیل شده اند دوباره راه اندازی و فعال می شوند و هم بخش بزرگی از افرادی که بیکارند یا بیکار شده اند دوباره می توانند اشتغال به کار پیدا کنند.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه