نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی:

مصرف کالای خارجی به معنای منفجر کردن فرصت‌های اشتغال داخل کشور است

کد خبر : 2249
دوشنبه 4 خرداد 1394 - 08:45

محمد رضا باهنر گفت: دراقتصاد مقاومتی کارگران آماده هستند تا مدیران و برنامه ریزان کشور فضای کار را فراهم سازند وچنانچه نقشه راه توسعه کشور مشخص شده باشد کارگران در این زمینه کارشان را پیش خواهند برد.

مهندس محمد رضا باهنرنماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج کارگری کشور در خصوص نقش عمده کارگران در اقتصاد گفت: اقتصاد مقاومتی به تعبیر مقام معظم رهبری اشاره کرد که بنا به فرمایش ایشان کلمه  اقتصاد مقاومتی  بیش از هزار بار از زبان مسئولین شنیده شده است و این به تنهایی فایده‌ای نخواهد داشت و باید قدمی برداشته شود.

وی در ادامه افزود: دراقتصاد مقاومتی کارگران آماده هستند تا مدیران و برنامه ریزان کشور فضای کار را فراهم سازند وچنانچه نقشه  توسعه کشور مشخص شده باد کارگران در این زمینه  کارشان را پیش خواهند برد.

باهنر در خصوص خباثت استکبار در جنگ اقتصادی وترویج فرهنگ استفاده از کالای ساخت داخل بیان داشت: اگر چه، مسئله تحریم تنها عامل مشکلات اقتصادی کشور نیست اما تاثیر بسزایی داشته است .به همین دلیل در زمان تحریم‌ توانستیم بخش‌های از محصولات را در کشور به تولید وبهروری درآوریم.

وی افزود: شاید در ابتدا،  تولیدات داخلی از کیفیت پایین تری برخودار باشد به هرحال باید بدانیم  کشورهای توسعه یافته از همین نقطه شروع  کردند و درست نیست از همین روز اول توقع برابری کیفیت کالای ساخت داخل  را با کیفیت مشابه تولیدات کشور‌های توسعه یافته داشته باشیم.

باهنر در ادامه گفت: تولیدکنندگان همه تلاش خود را به جهت بالا بردن کیفیت محصولات ساخت داخل بکار گیرند و کارهای تولیدی را به نحو مطلوبی پیش ببرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان به نقش بسیج کارگری در فرهنگ سازی، ترویج و ترقیب مردم به استفاده از کالای ساخت داخل اشاره داشت و عنوان کرد: وظیفه بسیج است که فرهنگ‌های صحیح را در خانواده نهادینه  کند تا هر خانواده به این نتیجه برسد که با خرید کت وشلوار خارجی یک فرصت شغلی را در کشور از بین برده است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه بسیاری از خانواده‌ها که دارای فرزندانی تحصیلکرده ولی بیکار هستند باید بدانند مصرف کالای خارجی به معنای منفجر کردن فرصت‌های اشتغال داخل کشور است و با خرید کالای تولید شده درداخل کشور گامی اساسی در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی برداشته ایم.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه