مصری در میزگرد دستمزد سال ۹۶ کارگران:

معیشت کارگران بحث جدی نمایندگان مجلس است/ با ۹۰۰ هزار تومان حداقل حقوق نمی‌توان زندگی کرد

کد خبر : 7252
سه شنبه 3 اسفند 1395 - 08:12

مصری گفت: دغدغه جدی ما به عنوان نمایندگان مجلس هم بحث معیشت کارگری است، یک کارگر باید بتواند با یک شیفت کارگری تأمین شود، اما ما با این موضوع و آن چیزی که ایده‌آل ماست فاصله داریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالرضا مصری در میزگرد تلویزیونی دستمزد 96 کارگران گفت: بحث افزایش حقوق و دستمزد کارگران هر سال در ماه پایانی سال پیش می‌آید و یکسری پارادوکس ها و کشمکش‌ها و دغدغه اساسی حقوق کارگران مطرح است. 

وی با اشاره به اینکه دغدغه جدی ما به عنوان نمایندگان مجلس هم بحث معیشت کارگری است، خاطرنشان کرد: یک کارگر باید بتواند با یک شیفت کارگری تأمین شود، اما ما با این موضوع و آن چیزی که ایده‌آل ماست فاصله داریم. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه فقط بحث کارگری مطرح نیست، بلکه بحث کارفرمایی هم مهم است، تصریح کرد: قیمت تمام‌شده کالا و این ظرفیت که آیا مصرف‌کننده می‌تواند کالا را تأمین کند، نیز بسیار مدنظر است و اینکه کالای ما می‌تواند با مشابه خارجی رقابت کند؟

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه همه ما قبول داریم که با این مبلغ‌ها نمی‌شود زندگی کرد، گفت: یک کارگر با حداقل دستمزد 900 هزار تومان تا یک میلیون تومان باید سبدهای مختلف هزینه از جمله تحصیل، مسکن، درمان و آموزش و بهداشت را بپردازد، ولی پس از جلسات سه‌جانبه‌گرایی کارگری، کارفرمایی و دولت، نهایتاً به اینجا می‌رسیم که نرخ تورم به اضافه پایه حقوق قبلی سال قبل شود که باز هم تحولی ایجاد نمی‌کند. 

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی دغدغه دیگر را پایداری و امنیت شغلی برشمرد و افزود: ما دغدغه این را داریم که در صورت افزایش بی‌رویه دستمزد، کارگاه‌ها تعطیل شوند و باید بپذیریم که بهره‌وری در نظام اجرایی، اداری و کارگری ما پایین است. 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه