مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران:

موتورهای دیزلی مورد نیاز سایپا در تبریز و در تراکتورسازی تولید می‌شود

کد خبر : 639
سه شنبه 19 دی 1391 - 13:49

ابراهیمی اعلام کرد در دیدار مدیرعامل سایپا از تراکتورسازی مذاکراتی با مدیرعامل گروه سایپا به منظور تولید و تامین موتور مورد نیاز این مجموعه در بخش موتورهای دیزلی در تراکتورسازی صورت گرفت

 

به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان بسیج کارگری کشور، ابوالفتح ابراهیمی دیروز در تبریز اظهار کرد: در دیدار مدیرعامل سایپا از تراکتورسازی مذاکراتی با مدیرعامل گروه سایپا به منظور تولید و تامین موتور مورد نیاز این مجموعه در بخش موتورهای دیزلی در تراکتورسازی صورت گرفت.

وی افزود: این موتور از نوع دیزلی و در رنج موتورهایی با توان بیش از ۱۰۰ اسب بخار است که قابل نصب بر روی کامیون، کامیونت، وانت و … خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، تیراژ این موتورهای را بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه در سال عنوان کرد و گفت: راه اندازی صرفاً خط تولید این موتور چند ماه و خط تولید قطعات مورد نیاز محصول یاد شده و زمانی ۱۶ ماهه را می‌‌طلبد.

ابراهیمی، امکانات بالقوه موجود تراکتورسازی را برای مقابله با تحریم‌ها مفید دانست و تصریح کرد: تراکتورسازی قابلیت تولید موتور و قطعات مورد نیاز نه تنها سایپا بلکه خودروسازان داخلی را در برای مقابله با تحریم‌ها، کاهش اثرات و رسیدن به خودکفایی داخلی دارد.

وی در رابطه با امکان راه‌اندازی خط تولید سایپا در استان نیز گفت: گروه صنعتی تراکتورسازی ایران آمادگی هر نوع همکاری از لحاظ تامین قطعات و موتورهای دیزلی مورد نیاز این مجموعه برای تحقق طرح‌های توسعه‌ای را دارد.

این فعال عرصه صنعت با اشاره به سابقه تولید قطعات سایپا و سایر خودروسازان کشور در مجموعه تحت مدیریتش تصریح کرد: ریخته‌گری تراکتورسازی ایران از جمله تامین‌کنندگان بلوک سیلندر، بدنه موتور و اقلام ایمنی پراید و سایر خودروهای داخلی نه تنها سایپا و ایران خودرو بلکه سایر خودروسازان کشور است.

موتورسازان گروه صنعتی تراکتورسازی ایران یکی از ۱۲ شرکت اقماری این گروه صنعتی با توانایی تولید ۷۱ نوع موتور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خودرو است که از این مجموعه‌ها می‌توان به انواع موتور تراکتور، موتور خودروهای سواری و کشنده‌ها، موتور ژنراتور برای تولید برق، ژنراتور پمپ‌های آب و … اشاره کرد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه