رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج کارگری استان مرکزی:

نبود نقدینگی مهمتری معضل اقتصاد ایران

کد خبر : 7310
سه شنبه 10 اسفند 1395 - 08:21

رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج کارگری استان مرکزی گفت: مشکل اصلی رکود در ایران به دو عامل عمده داخلی و خارجی بر می گردد که مشکلات داخلی را سوء مدیریت و نبود نقدینگی تشکیل می دهد و عمده ترین مشکلات خارجی را واردات بی رویه تشکیل می دهد.

علی شهرجردی رئیس شورای عالی قشر سازمان بسیج کارگری استان مرکزی در گفتگو با سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: در بخش داخلی متاسفانه صنعت ما صنعتی قدیمی است و باید به روز شود. همچنین باید از تولید حمایت شود چرا که اکنون بزرگترین معضل کارخانه ها نبود نقدینگی است.

وی اظهار کرد: استان مرکزی 3500 مجموعه صنعتی فعال دارد و در صنایع مادر دومین استان است اما متاسفانه سوء مدیریت، ضعف در تکنولوژی و قدیمی بودن تکنولوژی ها و بروز نبودن آنها و نداشتن دانش فنی باعث شده است ایران چندان در این زمینه رشد نداشته باشد.

وی تصریح کرد: مشکلات بخش خارج از مجموعه کارخانه ها و تولیدی ها مشکلات بیمه، مالیات، نقدینگی و... که گویا هیچ وقت نمی خواهد درست شود و سامان بگیرد چرا که سال هاست تولیدکنندگان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

شهرجردی اذعان کرد: در استان مرکزی بالغ بر 5000 مجوز مجموعه صنعتی داده شده است که 4000 از آن فعال و نیمه فعال هستند و بخشی از آنها در این شرایط بحرانی خوب کار می کنند و بازده خوبی دارند.

وی ادامه داد: اکثر این مجموعه ها دانش بنیان هستند و یکی از دست اوردهاي مهم انها صنايع نفت وگاز از جمله تجهيزات سر چاهي تجهیزات سرچاهی هست که رونق خوبی در یکی از شرکت های استان مرکزی پیدا کرده است و در این مجموعه صادرات هم داشته ایم که افراد بسیجی توانسته اند آن را به بهترین سمت ببرند.

وی اضافه کرد: درست عملی نشدن اصل 44 باعث بسیاری از این مشکلات شده است چرا که رعایت نکردن آن باعث می شود افراد باعث ميشود افرادي كه واگذاريها به انها صورت گرفته تعهداتشان را به درستی انجام ندهند مانند مشکلاتی که اکنون برای شرکت های هپکو و واگن پارس به وجود آمده و و متاسفانه كارفرمايان به جای آنکه از این شرکت های ایرانی خرید کنند از نمونه های خارجی مشابه خرید می کنند.


وی در رابطه با کارکردهای مجمع بسیج کارگری کشور اظهار کرد: دغدغه اکثر واحدهای کارگری و راهکارهایی که در مجمع بررسی شد بسیار خوب بود. اما باید ماموریت محور شود به طور مثال مقرر شود استان مرکزی تا سال آینده در زمینه واگن فعالیت کند و سازمان هم حمایتش کند و هر چند وقت یکبار گزارشات را بررسی کند.
انتهای پیام

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه