مسئول شواری عالی قشر سازمان بسیج کارگری کشور:

نجومی بگیران حقوق چند سال یک کارگر را در یک ماه خوردند؟!

کد خبر : 6455
یکشنبه 21 آذر 1395 - 12:49

مسئول شواری عالی قشر سازمان بسیج کارگری کشور گفت: فیش های حقوقی نجومی از 20 میلیون به بالا است که این میزان، درآمد چندین سال یک کارگر و یا یک کارمند است.

محمد مهدی حسینی منش مسئول شواری عالی قشر سازمان بسیج کارگری کشور در گفتگو با خبرنگار این سازمان اظهار کرد: برای مبارزه با فیش های نجومی مسئولان باید جدی تر وارد عمل می شدند و این سهل انگاری تبعات گرانی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: به دلیل سهل انگاری های دستگاه های کنترل و نظارت کشور این فساد اقتصادی مغفول مانده است و بسیاری از افردای که این حقوق ها را دریافت کردند اکنون این مسئله را خلاف نمی دانند و آن را حق خود قلمداد می کنند و خطایشان را انکار می کنند.

حسینی منش اذعان کرد: یک مدیر دولتی مگر چه فعالیتی انجام می دهد و چقدر کارش سخت است که باید به این میزان درآمد داشته باشد و هیچ قشری از نظر درآمدی نتواند در مقایسه با او قرار بگیرد.

وی افزود: این در حالی است که کارگران زحمت کش کشور ما سخت ترین شغل ها را دارند و مشغول به طاقت فرساترین کارها هستند در شرایطی که مدیران فقط پشت میز نشستد و کاری انجام نمی دهند اما زمان گرفتن حقوق که می رسد یک مدیر باید درآمد چند سال یک کارگر یا یک کارمند را بگیرد.

مسئول شورای عالی قشر سازمان بسیج کارگری کشور ادامه داد: اگر بخواهیم به عقیده مدیران استناد کنیم که می گویند کار آنها یدی و اجرایی نیست بلکه فکری و مدیریتی است به همین دلیل حقوقش بالاتر است باز هم از کار یک استاد دانشگاه که سخت تر نیست پس با چه توجیهی این حقوق ها را دریافت کردند.

 حسینی منش با اشاره به عدم نظارت دستگاه های نظارت و کنترل ادامه داد: مجلس، قوه قضاییه و دیگر دستگاه های مربوط به برخورد با این پرونده، باید کار خود را به خوبی انجام دهند و در برخورد با متخلفان کوتاهی نکنند اگرچه خیلی از آقایان خود قبول ندارند که تخلفی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایشان و توصیه های موکد مقام معظم رهبری در این زمینه مسئولان باید جدیت بیشتری را به کارگیرند و تا این حد غیرمسئولانه به این اتفاق برخورد نکنند اما متاسفانه می بینیم جریان به طور کامل برعکس است و جدیتی در پیگیری این امر دیده نمی شود.

وی افزود: سوال اصلی اینجاست که چرا اصلا چنین مدیرانی باید در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی فعالیت کنند و به حق خود قانع نباشند و گرفتن حقوق 80- 90 میلیونی را حق مسلم خود بدانند؟! مهمترین مسئله این است که باید به آن اندیشید.

حسینی منش ادامه داد: در ساختار مدیریتی کشور باید مدیرانی انتخاب شوند که کارآمد و کاردان باشند و بتوانند سیاست های نظام را پیش برند نه اینکه این تعداد مدیر نالایق بر سرکار باشند و وقتی مشکلات و تخلفتشان رسانه ای شد تازه مسئولان و مردم خبر دار شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه