نخبه کارگر بسیجی موفق به ثبت سه اختراع در زمینه صنعت غذا شد

کد خبر : 1687
یکشنبه 23 فروردین 1394 - 09:39

نخبه کارگر بسیجی اداره استاندارد آستارا موفق به ثبت سه اختراع استخراج الکل از سیب زمینی، برنج غنی شده و برنج با درصد آمیلوز پایین شد.

خانم سپیده ساسانیان، دارای دو مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و کارشناسی ارشد صنایع غذایی، و نخبه برتر بسیجی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به ثبت اختراع استخراج الکل از سیب زمینی، ثبت اختراع برنج غنی شده و ثبت اختراع برنج با درصد آمیلوز پایین، گفت: میزان درصد الکل در سیب زمینی به میزان قند موجود در آن بستگی دارد که وی توانسته با استخراج الکل از نوعی سیب­زمینی، 12درصد الکل بیشتر و با کیفیت بالاتر استخراج نماید. وی همچنین درباره­ی برنج با امیلوز پایین افزود: این برنج با 25 درصد قند کمتر، برای افراد دیابتی بسیار مناسب است.

وی در زمینه تولید برنج غنی شده با آهن و اسیدفولیک و ویتامین­های گروه ب، افزود: این اختراع که یک نمونه کاربردی است، برای عموم و به خصوص شاغلین کاربرد زیادی دارد؛ چراکه فقط به 5 دقیقه زمان برای پخت نیاز دارد. این مسأله موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و آب می­شود. در این برنج، مواد غنی شده­ای وجود دارد که ریزمغذی­های مورد نیاز بدن تأمین شده و برای افراد مبتلا به فقر آهن بسیار مفید است. همچنین ظاهر مجلسی برنج موجب می­شود که از نمونه­های مشابه آرسنیکی خارجی، بسیار بهتر باشد.

ساسانیان با بیان اینکه سرمایه­گذاری روی انرژی­های بالقوه داخلی موجب کارآفرینی، قطع وابستگی، جلوگیری از خروج ارز و پویایی صنعت و تولید می­شود عنوان کرد: ما بر روی برنج داخلی این تغییرات را انجام داده­ایم تا تولیدکنندگان به کاشت و تولید بیشتر داخلی ترغیب شوند.

این کارگر نخبه، تاکنون دو مقاله در کنگره­های بین­المللی و مقالاتی در نشریات و همایش­های داخلی داشته و در همایش­های بسیج در سال 91 و 92 به خاطر این اختراعات، موفق به دریافت جوایزی شده است.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه